گرندپری فرمول یک موناکو: مکس ورشتاپن برنده جایزه بزرگ موناکو شد و در جدول رده بندی رانندگان فرمول 1 پیشتاز شد. جزئیات اینجا

مکس ورشتاپن، مدافع عنوان قهرمانی فرمول یک، تمام مسیر را از پوزیشن قطبی تا پرچم شطرنجی پیش برد تا برنده جایزه بزرگ موناکو در روز یکشنبه شود و برتری خود را در جدول رده بندی رانندگان فرمول یک افزایش دهد. ورشتاپن از ابتدا تا انتها بر یک گرندپری خیس موناکو تسلط داشت تا برتری خود در فرمول یک را به 39 امتیاز برساند و ششمین پیروزی را برای ردبول در چندین مسابقه در این فصل به ارمغان آورد.

در مسابقه‌ای که پس از 51 دور پیاپی در شرایط خشک توسط باران جان گرفت، فرناندو آلونسو اسپانیایی برای استون مارتین دوم شد، اما با 27.9 ثانیه عقب‌تر از پرچم شطرنجی.

استبان اوکون فرانسوی در جایگاه سوم برای آلپاین متعلق به رنو قرار گرفت و لوئیس همیلتون قهرمان هفت بار جهان مرسدس در جایگاه چهارم قرار گرفت و یک امتیاز برای سریعترین دور کسب کرد.

این چهارمین پیروزی ورشتاپن در فصل، دومین برد در موناکو و سی و نهمین برد در دوران حرفه ای او بود. هم تیمی مکزیکی، سرجیو پرز، نزدیکترین رقیب او در عنوان قهرمانی، پس از یک تصادف مقدماتی در آخرین رده شروع شد و دو دور عقب تر در رده شانزدهم به پایان رسید.

اوایل روز شنبه، ورشتاپن یک دور نهایی فوق‌العاده را انجام داد تا روز شنبه در گرندپری موناکو به مقام اول برسد و فرناندو آلونسو، فرناندو آلونسو، کهنه‌کار استون مارتین را به اولین قطب خود در 11 سال گذشته بازگرداند.

ورشتاپن اولین قطب خود در موناکو را «بسیار دوست‌داشتنی» نامید، اما چیزی برای تشویق هم تیمی‌اش در ردبول، سرجیو پرز وجود نداشت، زیرا برنده مسابقه سال گذشته در اوایل مقدماتی تصادف کرد.

استبان اوکون از آلپاین به طرز شگفت انگیزی در پایان جلسه پیش از این بود که آلونسو 41 ساله به اوج بازگردد، زیرا او اولین قطب را پس از GP آلمان در سال 2012، زمانی که با فراری بود، تعقیب کرد. اما ورشتاپن ایده های دیگری داشت.

سوالات متداول

Q1. چه کسی در جدول رده بندی راننده های فرمول 1 پیشرو است؟
A1. مکس ورشتاپن در جدول رده بندی راننده های فرمول 1 پیشتاز است.

Q2. چه کسی برنده جایزه بزرگ موناکو F1 شد؟
A2. مکس ورشتاپن برنده گرندپری فرمول یک موناکو شد.

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.