گرم شدن کره زمین: سازمان ملل: جهان گرمتر در سال 2020 رکورد آب و هوا را شکست ، مردم را آزار داد

سازمان ملل متحد: سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گزارش داد ، سازمان جهانی هوا: جهانی با گرم شدن بیش از حد ، رکورد های هوا را در سال 2020 از بین برد و یک سال شدید را برای طوفان ها ، آتش سوزی ها ، امواج گرما ، سیل ، خشکسالی و ذوب یخ ایجاد کرد.

سازمان هواشناسی جهانی در گزارش وضعیت آب و هوای جهانی اعلام کرد ، در حالی که کره زمین به دلیل همه گیری ویروس کرونا تا حدی خاموش شد ، اما افراط در ارتباط با تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان شدت گرفت.

این گزارش روزی آغاز شد که سازمان ملل متحد با دو گزارش و سخنرانی اصلی دبیرکل آنتونیو گوترش در توصیف وضعیت اسفبار کره زمین ، اقدام جدید آب و هوایی را آغاز کرد.

سازمان ملل متحد تلاش های خود را برای نشست آب و هوایی 12 دسامبر در فرانسه در پنجمین سالگرد توافقنامه آب و هوایی پاریس 2015 افزایش می دهد. گزارش WMO نشان داد که وخیم شدن گرم شدن کره زمین در هر هفت شاخص کلیدی آب و هوا دیده می شود ، اما گفته می شود این مشکل فراتر از اندازه گیری است و در حال افزایش رنج انسان در یک سال بد است.

در این گزارش آمده است: “در سال 2020 ، بیش از 50 میلیون نفر به طور مضاعف آسیب دیده اند: در اثر بلایای مربوط به آب و هوا (سیل ، خشکسالی و طوفان) و بیماری همه گیر COVID-19”.

“کشورها در آمریکای مرکزی از تأثیر سه گانه طوفان های اتا و یوتا ، COVID-19 و بحران های بشردوستانه پیشین رنج می برند.”

در گزارش WMO گفته شده است ، با پایان یافتن سال 2020 ، علی رغم خنک شدن لانینا در اقیانوس آرام مرکزی که اغلب باعث کاهش دما در سطح جهانی می شود ، به عنوان یکی از سه سال گرم ثبت خواهد شد.

امسال قرار است در حدود 1.2 درجه سانتیگراد (2.2 درجه فارنهایت) گرمتر از نیمه آخر دهه 1800 باشد ، که دانشمندان از آن به عنوان پایه ای برای گرم شدن ناشی از گازهای گیر افتاده در اثر سوختن زغال سنگ ، نفت و گاز طبیعی استفاده می کنند. در این گزارش آمده است که بیشتر گرمای محبوس شده به دریاهای جهان می رود و اکنون دمای اقیانوس ها در سطح رکورد قرار دارند.

دبیرکل WMO پتری تاالاس در بیانیه ای گفت: “حداقل 1 در 5 احتمال دارد که تا سال 2024 به طور موقت از 1.5 درجه سانتیگراد فراتر رود.”

توافقنامه آب و هوایی پاریس هدف را بیش از 1.5 درجه گرم شدن (2.7 درجه فارنهایت) از زمان پیش از صنعتی بودن قرار داده است.

تجزیه و تحلیل جدید توسط دانشمندان Climate Action Tracker که میزان آلودگی کربن را کنترل می کنند و متعهد می شوند که آنها را کاهش دهند ، گفت: تعهدات عمومی در کاهش میزان انتشار ، در صورت حفظ ، گرمایش را تا حدود 2.6 درجه سانتیگراد (4.7 درجه فارنهایت) و احتمالاً تا 2.1 درجه سانتیگراد محدود می کند. این تعهدات عمومی شامل قول رئیس جمهور منتخب جو بایدن مبنی بر اینکه آمریکا تا سال 2050 خالص انتشار کربن خواهد داشت و هدف چین برای انجام همین کار تا سال 2060 خواهد بود.