کیسینجر: هنری کیسینجر که به خاطر نقش کلیدی اش در سیاست خارجی آمریکا در دهه 1960 شناخته می شود، 100 سالگی خود را جشن می گیرد.

هنری کیسینجر، دیپلمات سابق و مشاور رئیس جمهور، روز شنبه، 27 مه، صدمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت. کیسینجر، با پیشی گرفتن از بسیاری از همکاران سیاسی خود که راه را برای ایالات متحده در یکی از دشوارترین دوره های تاریخ کشور هموار کرده اند، پیشی گرفت. صحنه سیاسی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون و حتی در طول جنگ ویتنام.

هنری کیسینجر در 27 می 1923 در آلمان به دنیا آمد و در سراسر کشور به دلیل نقش تعیین کننده خود در سیاست خارجی ایالات متحده در دهه های 1960 و 1970 مانند تلاش های متعدد برای بیرون کشیدن آمریکا از جنگ ویتنام شناخته شده است.

به گفته پسرش دیوید کیسینجر که روز پنجشنبه در واشنگتن پست در مورد پدرش نوشت، او این هفته تولد خود را با بازدید از نیویورک، لندن، زادگاهش فورث در آلمان جشن خواهد گرفت.

هنری کیسینجر علیرغم داشتن یک پست کلیدی در سالهای اولیه زندگی سیاسی خود، همچنان به نفوذ خود ادامه داده است. در سال‌های اخیر، او همچنان به عنوان یک دولتمرد بزرگ بر دلالان قدرت در واشنگتن تسلط داشته است. بر اساس گزارش ای بی سی نیوز، کیسینجر همچنین به ارائه مشاوره با رئیس جمهور جمهوری خواه و دموکرات از جمله کاخ سفید در دوران دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پرداخته است.

علاوه بر این، کیسینجر یک تجارت مشاوره بین‌المللی نیز ایجاد کرده است که از طریق آن مخاطبان را با لهجه آلمانی که از زمان فرار از رژیم مازی همراه با خانواده‌اش حفظ کرده است، صحبت می‌کند. شایان ذکر است که در همین ماه اخیر، کیسینجر نظرات خود را در مورد جنگ جاری در اوکراین بیان کرد که به گفته وی با ورود چین به مذاکرات صلح به نقطه عطفی می رسد. او به سی‌بی‌اس نیوز گفت که انتظار می‌رود مذاکرات تا پایان سال جاری آغاز شود. در سال 2021، او کتابی با عنوان «عصر هوش مصنوعی: و آینده بشری ما» نوشت.

هنری کیسینجر هشت سال به عنوان مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه خدمت کرد. در آن زمان در رویدادهای مهم سیاست خارجی کشور شرکت داشت. با این حال، لازم به ذکر است که کیسینجر همراه با نیکسون هنگامی که نیروهای کمونیست ویتنام شمالی سایگون را در سال 1975 فتح کردند، با واکنش شدید متحدان آمریکایی مواجه شدند. بر اساس گزارش ها حدود 2 میلیون کامبوج کشته شدند.

سوالات متداول:

  1. هنری کیسینجر چند سال دارد؟
    100 سال
  2. جو بایدن چند سال دارد؟
    80 سال

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.