کیجریوال: ردیف مقررات دهلی و مرکز: آرویند کجریوال امروز با اودهاو تاکرای ملاقات می کند

آرویند کجریوال، نماینده ملی AAP و وزیر ارشد دهلی، به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای جلب حمایت مخالفان از مبارزه دولتش علیه مرکز بر سر فرمانی در مورد کنترل خدمات اداری در پایتخت ملی، با رهبر شیو سنا (UBT) اودهاو تاکرای ملاقات خواهد کرد. در روز چهارشنبه

پیش از این قرار بود دیدار دو رهبر ساعت 16 بعدازظهر برگزار شود و اکنون ساعت 12:30 عصر امروز با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

در همین حال، رئیس جمهور دهلی برای بازدید از ماهاراشترا رفته است.

در طول سفر خود به بمبئی، وزیر ارشد پنجاب، باگوانت مان، وزیر امور خارجه پنجاب، سانجی سینگ، نمایندگان AAP، و راگاو چادا و آتیشی وزیر AAP را همراهی خواهند کرد.

قابل ذکر است، کجریوال روز سه شنبه با ماماتا بانرجی، وزیر ارشد بنگال غربی دیدار کرد.

رئیس‌وزیر دهلی روز سه‌شنبه سفری سراسری را آغاز کرد تا از احزاب اپوزیسیون علیه فرمان صادر شده توسط دولت مرکزی در مورد جابه‌جایی و اعزام بوروکرات‌ها در پایتخت ملی حمایت کند.

کنگره ملی حزب Aam Aadmi (AAP) مرکز را به ” سلب حقوق” مردم دهلی متهم کرد و گفت که این فرمان “نباید” اجازه تصویب در راجیا سبها را داد. در 25 مه، کجریوال با کنگره ملی گرایان دیدار خواهد کرد. این حزب گفت که شراد پاور، رهبر حزب (NCP).

این امر پس از آن صورت می گیرد که دولت اتحادیه در 19 مه فرمانی برای اطلاع رسانی قوانین به دولت منطقه پایتخت ملی دهلی (GNCTD) در مورد “پست انتقال، هوشیاری و سایر موارد اتفاقی” صادر کرد.

این حکم برای اصلاح قانون دولت منطقه پایتخت ملی دهلی در سال 1991 ارائه شد و حکم دادگاه عالی در پرونده مرکز علیه دهلی را دور زد.

اندکی پس از دیدار با کجریوال، ماماتا بانرجی، وزیر امور خارجه بنگال غربی، گفت که احزاب مخالف باید با این فرمان مخالفت کنند.

“فقط دیوان عالی کشور می تواند کشور را نجات دهد. حتی رسانه ها نیز خریداری شده است. آنها می خواهند قوه قضاییه و همه نهادها را کنترل کنند. من از همه احزاب مخالف درخواست می کنم تا با این فرمان مخالفت کنند. حزب من تصمیم گرفته است با این فرمان مخالفت کند. قاضی دیوان عالی کشور باشید.»

در همین حال، نیتیش کومار، وزیر ارشد بیهار نیز در تلاش است تا مخالفان را علیه مرکز قبل از انتخابات 2024 لوک سبها جمع کند.