کورمی: خودروی وزیر بنگال غربی در حالی مورد حمله قرار گرفت که تظاهرات کورمی کاروان آبیشک را هدف قرار داد

به گفته مقامات، خودروی بیرباها هانسدا، وزیر بنگال غربی، روز جمعه در منطقه پاشیم مدینیپور در حالی مورد حمله قرار گرفت که اعضای جامعه کورمی ظاهراً به کاروان آبیشک بانرجی، رهبر ارشد TMC که در آن سفر می کرد، سنگ پرتاب کردند. این حادثه در سالبونی رخ داد، جایی که ماماتا بانرجی، وزیر ارشد قرار است در یک برنامه مهمانی در روز شنبه شرکت کند.

آبیشک، یک محافظ Z-plus، به عنوان بخشی از کمپین Trinamooley Nabojowar (موج جدید در ترینامول) خود، یک نمایش جاده ای در بینپور و گوپیبالاوپور Jhargram’s رهبری کرد. یکی از رهبران حزب گفت که پس از تظاهرات، او در حال حرکت از طریق سالبونی بود که اعضای جامعه کورمی، که معترض به وضعیت ST هستند، در دو طرف جاده تجمع کردند.

همانطور که ماشین او جلوتر می رفت، آنها ظاهراً شروع به پرتاب سنگ در نمایشگاه جاده کردند. رهبر گفت: خودروی هانسدا که در کاروان بود در این حمله آسیب دید.

به گفته مقامات، یک گروه بزرگ پلیس برای کنترل اوضاع به سرعت به محل اعزام شدند.

نمی توان فوراً مشخص کرد که آیا کسی دستگیر شده است یا خیر.

هانسدا با محکوم کردن این حادثه گفت خشونت هرگز نمی تواند شکل یک اعتراض دموکراتیک باشد.

او افزود: “این هرگز نمی تواند مبارزه برای حقوق یک جامعه باشد. همه کسانی که سنگ پرتاب کرده اند، خارجی هستند و از لباس عضویت در یک جامعه خاص برای توجیه خشونت استفاده می کنند.” اعضای جامعه کورمی روز سه‌شنبه با بانرجی در بانکورا ملاقات کردند و از او خواستند تا به درخواست آنها برای وضعیت قبیله برنامه‌ریزی شده (ST) رسیدگی کند.

نماینده پارلمان TMC از بندرگاه دیاموند به آنها یک جلسه صمیمانه داد و گفت که انجام اعتراضات دموکراتیک برای اعمال فشار بر خواسته های آنها موجه است.

هفته گذشته، خانه دیلیپ گوش، معاون ملی BJP در خاراگپور پاشیم مدینیپور به اتهام اظهارات وی علیه جامعه توسط اعضای یک گروه کورمی تخریب شد.

قوش گفت: “TMC این جنبش را تشویق کرده است. زمانی که خانه من مورد حمله قرار گرفت، آنها آن را گرامی داشتند، اکنون آنها در پایان هستند.”

جامعه کورمی که در حال حاضر به عنوان OBC طبقه بندی می شود، در ماه آوریل روزها در مناطق مختلف ایالت از جمله داکشین دیناجپور، پورولیا، جارگرام و پاشیم مدینیپور اعتراض کردند و خواستار وضعیت ST شدند.

سوجان چاکرابورتی، رهبر CPI (M) گفت که رهبری TMC باید در مورد اینکه چرا چنین اعتراضاتی در ایالت انجام می شود، کمی جستجو کند.

او مدعی شد که مردم بر سر چند موضوع عصبانی هستند.

او گفت: «مایه تاسف است که چنین اعتراضاتی با وجود ترتیبات امنیتی عظیم در حال وقوع است.