کنگره: پس از اینکه کنگره به دنبال سرشماری کاست است، BJP به موضع دولت UPA اشاره می کند

با توجه به اینکه راهول گاندی، رهبر کنگره، طرح سرشماری کاست را مطرح کرده است و مالیکارجون خارگ، رئیس حزب در نامه ای به نخست وزیر نارندرا مودی خواستار سرشماری فوری کاست شده است، منابع BJP خواستار تغییر موضع کنگره در مورد این موضوع شده اند.

دولت UPA به رهبری کنگره در سال 2011 سرشماری کاست را انجام داده بود. با این حال، منابع BJP که نامش فاش نشد گفتند که دولت وقت این داده ها را به مدت سه سال منتشر نکرد.

این منابع ادعا کردند که در سال 2010 اختلاف نظری در حوزه رهبری کنگره وجود دارد. منابع ادعا کردند که گروه وزیران به ریاست پراناب موکرجی نتوانسته اند به نتیجه ای در مورد این موضوع برسند.

منابع مدعی شدند که چندین رهبر کنگره مانند پی چیدامبارام، کارتی چیدامبارام، پریا دات و ساتیاورات چاتورودی در تریبون‌های مختلف ملاحظات خود را مطرح کرده بودند.

در سال 2010، به نقل از منابع BJP، اتحادیه آن زمان MoS برای خانه، در پاسخ به سوالی درباره سرشماری کاست توسط یک نماینده JDU، در پارلمان گفته بود: «تصمیم برای جلوگیری از تمایز جامعه بر اساس کاست با در نظر گرفتن روح دولت سکولار مندرج در مقدمه قانون اساسی هند.»

اتفاقا، JDU به رهبری نیتیش کومار، متحد کنگره در بیهار، در حال حاضر در حال انجام سرشماری کاست در این ایالت است.

این منابع همچنین به بیانیه نخست وزیر سابق راجیو گاندی در جریان مناظره لوک سبها درباره کمیسیون ماندال در سپتامبر 1990 استناد کردند، جایی که او نخست وزیر وقت را با بریتانیایی هایی مقایسه کرد که کشور را بر اساس طبقه و مذهب تقسیم کردند. منابع ادعا کردند که حتی جواهر لعل نهرو نخست وزیر نیز مخالف بود. رزرو. آنها به نامه ای در 27 ژوئن 1961 استناد کردند که توسط او به مدیران ارشد نوشته شده بود و در آن از رزرو مبتنی بر کاست انتقاد می کرد.