کنگره: مودی برای سومین بار نخست وزیر می شود. آمیت شاه: کنگره نمی تواند آمار حضور در لوک سبها را تضمین کند

آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه نارندرا مودی پس از انتخابات عمومی سال آینده برای سومین دوره متوالی نخست وزیر خواهد شد، مدعی شد که کنگره اپوزیسیون حتی نمی تواند آرای فعلی خود را در لوک سبها تضمین کند. رهبر ارشد BJP در یک جلسه عمومی در اینجا پس از توزیع رسمی 44703 نامه انتصاب برای نامزدهای موفق مشاغل دولتی آسام، مدعی شد که کنگره “نگرش منفی” دارد و آن را به انجام سیاست با تحریم افتتاح برنامه ریزی شده ساختمان جدید پارلمان متهم کرد.

او گفت: “نارندرا مودی سال آینده با بیش از 300 کرسی دوباره نخست وزیر خواهد شد. کنگره موقعیت حزب مخالف را از دست داده است و حتی نمی تواند تعداد کرسی هایی را که در حال حاضر در لوک سبها دارد را به دست آورد.”

وی گفت: “کنگره نگرش منفی دارد. نخست وزیر در 28 مه ساختمان جدید پارلمان را افتتاح می کند، اما کنگره با تحریم آن سیاست می کند و بهانه می دهد که رئیس جمهور باید آن را افتتاح کند.”

او ادعا کرد که مواردی در کنگره و ایالت های تحت حاکمیت مخالفان وجود داشته است که سنگ بنای ساختمان های جدید مجمع توسط وزرای ارشد مربوطه و رهبران کنگره مانند سونیا و راهول گاندی به جای فرمانداران مربوطه گذاشته شده است.

وی گفت: “کنگره به نخست وزیر اجازه نمی دهد در داخل پارلمان صحبت کند. مردم هند به مودی صلاحیت صحبت کردن را داده اند. احترام نکردن به نخست وزیر مانند توهین به ماموریت مردم است.”

شاه گفت که BJP قول داده بود که یک میلیون شغل دولتی در آسام پیش از انتخابات مجلس 2021 فراهم کند و ظرف دو سال و نیم، 86000 شغل ایجاد شده است و مابقی ظرف شش ماه آینده داده خواهد شد.