کنگره: بدون Uddhav Thackeray: کنگره ماهاراشترا به شدت شکست خواهد خورد

در تسکین بزرگی برای اردوگاه شیو سنا (Uddhav)، چندین رهبر کنگره از بمبئی به رهبری حزب خود اطلاع داده اند که اگر حزب با اوداو ائتلاف نکند، ممکن است به سختی 10 کرسی از 227 کرسی را در نظرسنجی مدنی بمبئی به دست آورند. گروه

کنگره که زمانی یک حزب مخالف قوی در شرکت شهرداری بمبئی بود، به سایه ای از خود تبدیل شده و در سال 2017 تنها 31 کرسی به دست آورد.

او گفت: “احتمال واقعی وجود دارد که بتوانیم تک رقمی شویم، زیرا دعوا در درجه اول بین شیو سنا (Uddhav) و BJP است. رای به حزبی می رسد که مردم احساس می کنند بهترین موقعیت برای مقابله با BJP است.” رهبر کنگره وی افزود که بخشی از رهبری حزب به رهبران ارشد کنگره در دهلی اطلاع رسانی کرده است.

بخشی از رهبران کنگره بر این باورند که آرای سنتی مسلمانان این حزب ممکن است اکنون به اوداو برسد. یکی دیگر از رهبران کنگره گفت: “Uddhav آرای مسلمانان زیادی را به دست خواهد آورد و با افزایش قطبی شدن به دلیل BJP، مجلس اتحاد مسلمین سراسر هند نیز پیشروی خواهد کرد. اگر ما به تنهایی رقابت کنیم، ممکن است بزرگترین بازنده باشیم.”

به گفته یکی از رهبران کنگره، به مدیران حزب گفته شده است که در صورت توافق با جناح اوداو، حزب باید به 80 تا 85 کرسی رضایت دهد.

با این حال، بخش دیگری از رهبران کنگره همچنان بر این باورند که اتحاد می‌تواند به وضعیتی مانند اوتار پرادش و تلانگانا منجر شود، جایی که حزب نقشی جزئی در برابر احزاب منطقه ای ایفا می‌کند.