“کمترین نگرانی در مورد ایمنی مسافران”: لالو در تراژدی قطار اودیشا در مرکز قرار می گیرد

لالو پراساد، رئیس RJD روز شنبه با ادعای اینکه دولت تحت رهبری BJP در مرکز راه آهن را “ویران کرده است” ادعا کرد که سهل انگاری محض باعث تراژدی قطار در منطقه بالاسوره اودیشا شده است که منجر به کشته شدن 288 نفر شد. پراساد که وزیر پیشین راه آهن است، گفت که دولت باید گرانی های قبلی اعلام شده برای مجروحان را نیز در نظر بگیرد.

وی به خبرنگاران گفت: “من از صمیم قلب به قربانیان و خانواده های آنها تسلیت می گویم. باید به تحقیقات در سطح عالی دستور داد تا علت حادثه و همچنین رفع مسئولیت ها مشخص شود.”

او افزود: “دولت در مرکز راه آهن هند را به طور کامل نابود کرده است. آنها کمترین نگرانی را در مورد ایمنی مسافران دارند. این سهل انگاری از سوی مقامات راه آهن است.”

سه قطار — شالیمار-چنای مرکزی کوروماندل اکسپرس، بنگالورو-هورا سوپرفست سریع و یک قطار کالا — در این حادثه که یکی از بدترین تراژدی های راه آهن در کشور است، دخیل بودند.

پراساد گفت: «حداقل 5 میلیون روپیه باید به مجروحان شدید داده شود.

وزارت راه آهن برای متوفیان 10 میلیون روپیه، برای مجروحان شدید 2 میلیون روپیه و برای مجروحان جزئی 50000 روپیه اعلام کرده است. علاوه بر این، نخست وزیر نارندرا مودی از صندوق امداد ملی نخست وزیر (PMNRF) مبلغ 2 میلیون روپیه برای متوفیان و 50000 روپیه برای مجروحان اعلام کرد. در همین حال، شریک RJD JD(U) خواستار استعفای وزیر راه آهن آشوینی وایشناو شد.

آبیشک جاها، سخنگوی JD(U) گفت: “وزیر راه آهن باید پس از این حادثه استعفا دهد. نیتیش کومار، رهبر ما، به عنوان وزیر راه آهن، مسئولیت اخلاقی فاجعه قطار Gaisal در آسام در اوت 1999 را بر عهده گرفت که منجر به کشته شدن 290 نفر شد.”