کشمیر: کمیسیون انتخابات گامهایی را برای ایمنی همه نامزدها برداشته است: J&K EC KK Sharma

کمیسر انتخابات J&K
کی کی شارما از زمان آغاز انتخابات DDC در 28 نوامبر در صندلی داغ بوده است. در مصاحبه با پرنا کتیار ، وی گفت که هیئت نظرسنجی با همه نامزدها به طور عادلانه و یکسان رفتار می کند و انتقادات در این زمینه بی اساس است. گزیده های ویرایش شده:

سه مرحله اول نظرسنجی های DDC مشارکت خوبی داشته است. حوزه های انتخابیه چگونه به فازها تخصیص داده شدند و چه درسهایی از مرحله اول می گیرند؟

ما برای تصمیم گیری در مورد توزیع مرحله ای حوزه های انتخابیه ، سختی زمین ، حساسیت منطقه و شرایط آب و هوایی را در نظر داشتیم. به عنوان مثال ، مناطق پوشیده از برف و مکانهایی که حساسیت دارند در فازهای I و II نگهداری می شوند. اینها شامل پولواما ، کوپوارا ، دودا و کیشتوار بودند. با محرومیت از یک مورد سنگ اندازی در کولگام ، نظرسنجی صلح آمیز بوده است. ما انتظار داریم مشارکت در مراحل باقی مانده بهتر باشد.

چه اقدامات ویژه ای برای اطمینان از انجام ایمن و منصفانه نظرسنجی ها انجام شد؟
پرسنل امنیتی کافی در کلیه مراکز رای دهی مستقر شده اند تا نظم و امنیت نامزدها را حفظ کنند. هلی کوپترها برای استفاده در مناطق پوشیده از برف مستقر شده اند. ما با در نظر گرفتن اهمیت این نظرسنجی ها ، نامزدها را تحت پوشش امنیتی قرار می دهیم. به غیر از ناظران ، ناظران خرد نیز به همه مراکز رأی دهی اختصاص داده شده اند.

اما رهبران مخالف ادعا می کنند که از پرسنل امنیتی سو mis استفاده کرده اند – اینکه کاندیداهای PAGD به مکان های خلوت منتقل می شوند و اجازه نقاشی ندارند و آنها را در خوابگاه خوشه ای قرار می دهند؟

نامزدها برای امنیت خود در خوابگاه های خوشه ای قرار داده شده اند. این بدان معنا نیست که از انجام کارزار انتخاباتی جلوگیری می شود. برعکس ، نیروهای امنیتی در زمینه امنیت و موارد دیگر به این نامزدها کمک می کنند تا مبارزات انتخاباتی آنها را تسهیل کنند.

ما سابقه تمام ترتیبات امنیتی که برای همه کاندیداهای احزاب در نظر گرفته شده است ، داریم. من می توانم این را با اطمینان بگویم که ما مبارزات انتخاباتی راحت را برای همه نامزدها تضمین کرده ایم. کمیسیون انتخابات ایالتی معتقد است که فرصت های برابر را برای هر کاندیدای رقیب فراهم می کند و هیچ نامزدی را از رفتن به جایی برای تبلیغات منع نمی کند.

منطق تغییر مکان ایستگاه های نظرسنجی در آخرین لحظه چه بود؟

ما معمولاً در آخرین لحظه مراکز رأی دهی را تغییر نمی دهیم اما بعضی اوقات ، به درخواست مأموران انتخابات منطقه به دلیل شرایط آب و هوایی مانند بارش برف انجام می شود. بعضی اوقات ، ما اطلاعات حساس دریافت می کنیم و بر اساس آن ، ایستگاه ها باید تغییر کنند.