کشمیر: پلیس J&K نسبت به تماس های بین المللی علیه نشست G-20 در کشمیر هشدار داد

پلیس جامو و کشمیر با صدور توصیه‌ای از مردم خواسته است به تماس‌های شماره‌های بین‌المللی که شایعاتی را علیه رویداد آتی G20 در کشمیر منتشر می‌کنند، پاسخ ندهند.

پلیس در هر دو بخش کشمیر و جامو توصیه هایی را علیه “ارتباطات تلفنی از طریق شماره های تلفن مجازی/ISD مشکوک” صادر کرده است و بیان می کند که این موضوع تحت یک پرونده ثبت شده در ایستگاه پلیس سایبری کشمیر در حال بررسی است.

در این توصیه نامه آمده است: “به عموم مردم توصیه می شود احتیاط کنند … و از آنها خواسته می شود به چنین تماس هایی که شایعات مربوط به رویداد آینده G20 را منتشر می کند پاسخ ندهند.”

پلیس سایبری کاشمر در خصوص پرونده ای به شماره 11/2023 توسط پلیس سایبری کاشمر شناسایی و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. مقامات از مردم خواستند برای هرگونه شکایت در این زمینه با پلیس سایبری کشمیر تماس بگیرند. پلیس دستور داده است که به شماره های +44 7520 693559، +447418343648 و +44 7520 693134، +44 7418 343648 یا هر شماره ISD/شماره مجازی پاسخ ندهید.

این اعداد و ارقام در حال انتشار پیام/تبلیغات ضد ملی هستند و از عموم مردم تقاضا می شود نسبت به این گونه تلاش ها هوشیار بوده و به چنین تماس های مشکوکی پاسخ ندهند. ویجی کومار، مدیر کل پلیس کشمیر گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که همه این تماس‌ها را به پلیس گزارش کنند.

طی چند روز گذشته، تعداد زیادی از مردم محلی در قلمرو اتحادیه تماس‌هایی از شماره‌های بین‌المللی دریافت کرده‌اند که پیام ضبط شده «علیه جلسه برنامه‌ریزی‌شده G20» در سرینگر از 22 تا 24 مه. این مراسم را تحریم کنید و تجمعات اعتراضی ترتیب دهید.

کنفرانس حریت بیانیه ای علیه رویداد گروه 20 صادر کرد و گفت که دولت هند در تلاش است تا “عادی ساختگی تحمیل شده با سلاح” را به تصویر بکشد. احتمالاً نمایندگان چین و ترکیه از نشست سرینگار صرفنظر خواهند کرد. دولت تدابیر امنیتی را در سرتاسر شهر سرینگر تقویت کرده است، جایی که کماندوهای متخصص NSG و مارکوس، علاوه بر ارتش، CRPF و پلیس در حال انجام تمرینات امنیتی و جستجوی منظم برای اطمینان از امنیت و امنیت هستند. امنیت نمایندگان خارجی بازدیدکننده و محل برگزاری. حداقل 70 نماینده خارجی و همین تعداد از مقامات وزارتخانه ها و دفاتر اتحادیه برای این نشست در سرینگر حضور خواهند داشت.

انتظار می رود که نمایندگان در نشست اصلی اینجا در مرکز کنوانسیون بین المللی در ساحل دریاچه دال شرکت کنند و از زمین گلف رویال اسپرینگ در مجاورت بازدید کنند. بازدید برنامه ریزی شده از گلمرگ احتمالاً لغو می شود در حالی که دولت قبلاً برنامه بازدید خود از پارک ملی داچیگام را که در حدود 20 کیلومتری مرکز شهر سرینگار است، لغو کرده است.