کشتی گیران دو کمیته تشکیل می دهند تا در مورد مسیر آینده تصمیم بگیرند

کشتی گیران معترض روز جمعه دو کمیته تشکیل دادند تا به آنها در مورد مسیر اقدام آینده در مبارزه با بریبوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) مشاوره دهند. کشتی گیران آسیب دیده پس از اینکه دادگاه عالی رسیدگی به ادعای آنها را خاتمه داد، در حالی که وزیر ورزش آنوراگ تاکور از آنها خواسته بود به سیستم ایمان داشته باشند، روز را در فکر حرکت بعدی خود قرار دادند و گفت که تحقیقات همه چیز را کاملاً روشن خواهد کرد.

“وینش در حال بحث با تیم حقوقی است. فردا اطلاع رسانی خواهیم کرد. امروز دو کمیته تشکیل دادیم – یکی کمیته 31 نفره و دومی 9 نفره. خپ پنچایات، کشاورزان و تشکل های زنان در 31 عضو هستند. باجرنگ پونیا گفت: کمیته 9 نفره در مورد کشتی تصمیم گیری خواهد کرد.

از وزیر ورزش خواهش می‌کنم بیاید و طرف حق بایستد.»

وی افزود: “ما مبارزه خود را از سر خواهیم گرفت، شاید با رفتن به دادگاه عالی. این مبارزه محدود به سه کشتی گیر نیست.”

با ممانعت پلیس دهلی از ورود کشتی گیران بیشتری به محل تظاهرات، تنها چند کشاورز توانستند روز جمعه به جانتار مانتار برسند تا حمایت خود را افزایش دهند.

با ورود به روز سیزدهم اعتراض، شور و اشتیاق معمول از بین رفت، اگرچه رهبران سیاسی و کشاورزان همچنان به دیدار کشتی گیران ادامه دادند. رهبران کنگره کوماری سلجا، کیران چوداری و آنیل کومار حمایت خود را از گیره‌داران ابراز کردند.

“احساس می‌کنیم که در زندان هستیم. از همه طرف سنگرها وجود دارد. پلیس نیز حامیان ما را گمراه می‌کند. بسیاری در مرزهای دهلی نشسته‌اند.” باجرنگ پونیا، دارنده مدال المپیک، پیشتر به PTI گفته بود: “تیم حقوقی ما و مربیان هنوز در حال بحث در مورد حرکت بعدی هستند. هنگامی که چیزی را نهایی کنیم به شما اطلاع خواهیم داد.”

در صورتی که کشتی گیران از تحقیقات پلیس در مورد اتهامات آزار جنسی علیه بریبوشان، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) راضی نباشند، می توانند به دادگاه پایین تر یا دادگاه عالی دهلی بروند.

دیوان عالی کشور روز پنجشنبه رسیدگی به دادخواست زنان کشتی گیر را تعطیل کرد و گفت که دعای یک FIR مستجاب شده است. کشتی گیران گفتند که حکم دادگاه عالی برای آنها عقب نشینی نبود.

پلیس دهلی دو FIR، از جمله یکی در قانون POCSO، علیه سینگ ثبت کرده است.

پلیس همچنین اظهارات پنج کشتی گیر از جمله این نوجوان را ضبط کرده است.

تاکور در لاکنو در حاشیه یک خلو گفت: “خواهش من از همه ورزشکارانی است که در آنجا اعتراض می کنند که خواسته های آنها هر چه بود برآورده شد. دادگاه نیز دستورات خود را داده است و آنها باید اجازه دهند تحقیقات بی طرفانه تکمیل شود.” رویداد هند

وی افزود: پلیس دهلی “دوده کا دوده پانی کا پانی” را انجام خواهد داد و طبق قانون اقدامات سختگیرانه را انجام خواهد داد.

این کشتی گیران که مدعی شدند کارکنان پلیس چهارشنبه شب با آنها رفتار نادرست داشته اند، تهدید کرده اند که جوایزی را که دولت در گذشته به آنها اعطا کرده است، پس خواهند داد.

مهویر فوگات، مربی سرشناس کشتی، عموی وینش فوگات که چهره معترض است نیز تهدید مشابهی کرده است.

او برنده جایزه Dronacharya است که در سال 2016 این افتخار را دریافت کرد.

فوگات گفت: اگر عدالت در این پرونده برقرار نشود، مدال‌هایم را پس می‌دهم.

فوگات که بیش از سه سال پیش به BJP پیوسته است، افزود: «از نوع اتهاماتی که او (رئیس WFI) با آن مواجه است، باید علیه او اقدام کرد و باید دستگیر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با یکی از مقامات ارشد دولتی صحبت کرده یا این موضوع را در سطح حزب مطرح کرده است، گفت: “نه تا کنون صحبتی نشده است.”

روز پنجشنبه، بسیاری از خپس ها تظاهراتی از جمله در هیسار، بهوانی، جیند و روهتک برگزار کردند و با کشتی گیران ابراز همبستگی کردند و خواستار اجرای عدالت شدند.

در همین حال، سوراو گانگولی، کاپیتان سابق تیم کریکت هند گفت که مایل نیست در مورد این موضوع اظهار نظر کند، زیرا او “اطلاعات کاملی” در مورد آن ندارد.

“اجازه دهید آنها در نبرد خود بجنگند. همین است. من واقعاً نمی دانم در آنجا چه اتفاقی می افتد. من واضح است که در روزنامه ها می خوانم و یک چیز را در دنیای ورزش متوجه می شوم که شما در مورد چیزهایی که ندارید صحبت نمی کنید. گانگولی گفت: دانش کامل در مورد.

رئیس سابق BCCI افزود: “بنابراین امیدوارم حل شود. کشتی گیران مدال های زیادی کسب کرده اند و افتخارات زیادی برای کشور به ارمغان آورده اند. امیدوارم این مشکل حل شود.”