کشاورزان: دولت ابراز نگرانی Covid از محل اعتراض کشاورزان می کند

دهلی نو: یک نگرانی بزرگ دولت در بزرگترین محل اعتراض کشاورزان ، مرز سینگو بین دهلی و هاریانا ، Covid-19 است ، کشاورزان با وجود برخی علائم ، از آزمایش توسط دولت محلی خودداری می کنند.

معاون کمیسار Sonipat ، شیام لعل پونیا به ET گفت که 10 تیم پزشکی مستقر در دولت محلی حدود 40 کشاورز مبتلا به تب بالا را کشف کرده اند و کنترل درجه حرارت روزانه در حدود 1000 کشاورز در محل اعتراض انجام می شود. برخی دیگر نیز درد بدن را گزارش کردند.

پونیا گفت: “ما در حال درمان علامت دار برای این گونه افراد با دارو هستیم اما كشاورزان تمایلی به آزمایش ندارند و برای همان كار همكاری نمی كنند.” وی ادامه داد: “آنها مدام می گویند ما می خواهیم با آزمایش یا منزوی کردن تحریک آنها را خراب کنیم و ادعا می کنیم دیگر چیزی شبیه کوید وجود ندارد. آنها فقط قرص های پاراستامول را از ما می گیرند و از بین می روند. ما دائماً سعی می کنیم آنها را متقاعد و انگیزه دهیم تا آزمایش شوند. ” در صورت پذیرش کشاورزان برای درمان Covid-19 ، دولت همچنین دو مرکز در نزدیکی ظرفیت 300 تختخوابی را آماده کرده است. دی سی گفت: “اما همه تخت ها خالی است زیرا کشاورزان از آزمایش امتناع کرده اند.”

وی همچنین گفت: “ما همچنین از گروه های كشاورزی خواستیم تا افرادی را كه دارای تب شدید هستند در واگن برقی های كنار بزرگراه منزوی كنند اما نتیجه ای نداشت.” وزیر کشاورزی اتحادیه نارندرا سینگ تومار نیز روز شنبه با توجه به تهدید Covid-19 و سرما از گروه های کشاورز درخواست کرده است که افراد مسن و کودکان را به خانه بفرستد.

Joginder Singh ، رهبر اتحادیه بهارتیا کیسان ، به ET گفت: “دولت نباید نگران پیر و فرزندان ما باشد. اتحادیه های کیسان قادر به مراقبت از آنها هستند. همه ما فقط در صورت برآورده شدن خواست خود برای لغو قوانین به خانه خواهیم رفت. ”

در حالی که دی سی گفت که دولت طی 10 روز گذشته بیش از 40،000 ماسک صورت را در محل اعتراض به کشاورزان توزیع کرده است ، دکتر JS Poonia ، مدیر ارشد پزشکی Sonipat ، گفت که ماسک ها توسط کشاورزان استفاده نمی شود. وی گفت: “فاصله اجتماعی نیز دنبال نمی شود.”

دولت محلی برای جلوگیری از ناراحتی کشاورزان ، جریمه ای برای عدم استفاده از ماسک (هاریانا 500 روپیه جریمه) اعمال نکرده است. CMO گفت: 10 آمبولانس به طور شبانه روزی در محل اعتراض در NH-44 مستقر شده اند و علاوه بر مکمل های ویتامین ، داروهایی برای بیماری هایی مانند فشار خون بالا و دیابت نیز به شما داده می شود.

دی سی گفت که کمیته مشترکی از دولت و کشاورزان دو روز پیش تشکیل شده است تا به دنبال همکاری و ایجاد انگیزه در کشاورزان برای آزمایش Covid-19 نیز باشد.