کریپتو: ترس از تقلب: در اینجا 5 مرحله برای سرمایه گذاری امن در ارزهای دیجیتال وجود دارد

بیت کوین که در سال 2009 اختراع شد، یک بازار جهانی مملو از سرمایه گذاران ایجاد کرده است. از آنجایی که ارزهای دیجیتال با ارزش تر می شوند، هکرها و کلاهبرداران بیشتر به آنها علاقه مند می شوند.

به عنوان یک سرمایه گذار، شما نگران تعداد چک ها و مانده های موجود هستید. نکته کلیدی این است که همیشه ارز دیجیتال خود را تحت کنترل خود نگه دارید تا از کلاهبرداری رمزارز جلوگیری کنید.

تبدیل شدن به یک “هدف سخت” باعث می شود ارز دیجیتال شما برای هکرها جذابیت کمتری داشته باشد. نداشتن مقررات جهانی کریپتو مزایا و معایب خود را دارد. Crypto نوآوری سریعی داشته است، اما امنیت استاندارد نشده است. شما مسئول مدیریت آن به عنوان یک کاربر هستید. بنابراین، می‌توانید اقداماتی را برای ایمن نگه داشتن ارز دیجیتال خود انجام دهید، از جمله اقدامات احتیاطی مربوط به عصر رمزنگاری.

در اینجا نحوه جلوگیری از سارقان، هکرها، کلاهبرداران و کلاهبرداران آمده است:

1. در صرافی های معتبر و مطمئن سرمایه گذاری کنید
خرید و فروش ارزهای رمزپایه مانند معاملات سهام در صرافی ها انجام می شود. صرافی های کریپتو زیادی با حجم معاملات قابل توجهی وجود دارد و همیشه موارد بیشتری وجود دارد. Kraken، Gemini، Coinbase، Crypto.com و Binance مسلماً امن ترین و بهترین پلتفرم های رمزنگاری هستند. کراکن 99 درصد از جهان را پوشش می دهد و یک تیم اختصاصی امنیت سایبری دارد.

اداره خدمات مالی نیویورک کوین بیس و کریپتو دات کام را تنظیم می کند، در حالی که فدرال رزرو نظارت بر جمینی را بر عهده دارد. صرافی‌های ارزهای رمزنگاری‌شده مانند موارد فوق دارای زیرساخت امنیت سایبری قوی هستند و رمزنگاری کاربران را در مکان‌های ذخیره‌سازی جغرافیایی توزیع‌شده، به‌شدت نظارت شده و مسلح ذخیره می‌کنند.

2. از اتصال اینترنت امن استفاده کنید
شما باید حساب رمزنگاری خود را با اجتناب از وای فای عمومی و وب سایت های مشکوک ایمن نگه دارید، اما این تنها اقدام احتیاطی نیست که باید انجام دهید. به خصوص اگر در خانه ارزهای دیجیتال معامله می کنید، به تنظیمات امنیتی کمی نیاز دارید. برای امنیت آنلاین، فایروال و نرم افزار ضد بدافزار خود را راه اندازی کنید و یک رمز عبور قوی برای روتر خود ایجاد کنید.

اکثر روترها یک رمز عبور پیش فرض دارند. برای ایمن ماندن، نرم افزار روتر خود را به روز کنید، رمزگذاری شبکه را فعال کنید و پخش نام شبکه را غیرفعال کنید. با سرمایه گذاری در یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) امنیت را اضافه کنید. VPN ها فعالیت های آنلاین شما را مخفی می کنند و ارتباطات شما با ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما را رمزگذاری می کنند تا کسی نتواند فعالیت های شما را مشاهده کند.

در نهایت، توصیه می شود از یک دستگاه اختصاصی برای دسترسی آنلاین به دارایی های ارز دیجیتال خود استفاده کنید.

3. رهبری را بر عهده بگیرید – دنبال کننده نباشید.
قبل از استفاده از یک سکه یا یک کسب و کار وام، به طور کامل در مورد آن تحقیق کنید. از دست دادن نترسید و تسلیم فشار همسالان نشوید. سرمایه‌گذاری که به خاطر FOMO عجله می‌کند، پرتفوی خود را از بین می‌برد.

در نظرسنجی سپتامبر 2021، افراد مشهور تقریباً نیمی از تصمیمات سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران رمزارز ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در کمتر از یک ماه پس از تایید شدن توسط یک ستاره، EMAX بیش از 90 درصد از ارزش خود را از دست داد، که نشان می‌دهد چنین رفتاری می‌تواند بر سرمایه‌گذاران تأثیر منفی بگذارد.

4. قربانی فیشینگ نشوید
از لحاظ تاریخی، فیشینگ بیشتر از رمزنگاری به عنوان یک کلاهبرداری رایج بوده است. کلاهبرداری فیشینگ شامل فریب دادن شما برای ارائه اطلاعات حساس خود به یک مجرم از طریق ایمیل، پیام متنی یا رسانه های اجتماعی است. آنها ارزهای دیجیتال یا NFT رایگان را در وب سایت خود ارائه می دهند تا شما را فریب دهند تا به کیف پول خود دسترسی داشته باشند.

هنگامی که آنها ارز دیجیتال یا NFT شما را دریافت کردند، می توانند آن را بگیرند. آیا فکر می کنید هیچ وقت روی شما تأثیر نمی گذارد؟ دوباره فکر کن بازیگر سرشناس ست گرین قربانی یک کلاهبرداری فیشینگ شد که هزاران دلار برای او هزینه داشت. برای امنیت ارزهای دیجیتال، روی لینک‌های تصادفی که در ایمیل‌ها یا پیام‌های متنی دریافت می‌کنید، کلیک نکنید. رمز عبور یا عبارات بازیابی کیف پول را به وب سایت های مخفی ارائه نکنید و همچنین نباید به آنها اجازه دسترسی به کیف پول خود را بدهید.

5. رمزارز خود را در یک کیف پول چند سرد قرار دهید
بهترین راه برای حفظ رمزنگاری خود این است که به جای نگه داشتن آن، آن را معامله کنید، اما از نظر امنیتی، این بهترین انتخاب نیست. معامله در صرافی‌ها اشکالی ندارد، اما نقض‌ها اتفاق می‌افتد و برخی از پلتفرم‌ها برداشت‌ها را متوقف می‌کنند، به خصوص در زمان رکود.

بهتر است رمزارزها را در چندین کیف پول، ترجیحاً سرد یا سخت افزاری، و نه در صرافی ها ذخیره کنید. هیچ چیز بهتر از یک کیف پول سرد نیست زیرا از طریق اینترنت قابل دسترسی نیست.

کیف پول سرد تقریباً برای همه چیز بهترین است. در حالت ایده‌آل، بخش عمده ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول‌های سرد و بقیه را در کیف پول‌های نرم‌افزاری یا صرافی‌ها در صورت معامله نگه دارید.

اگرچه اتخاذ یک رویکرد پیشگیرانه برای امنیت سایبری در ابتدا ممکن است طاقت فرسا و وقت گیر به نظر برسد، اما بهتر است از کاهش آسیب در مورد پول و دارایی های دیجیتال جلوگیری شود. شما می توانید با معامله در یک صرافی امن، تقسیم دارایی های خود بین چندین کیف پول سرد، استفاده از اتصالات اینترنتی ایمن و استفاده از احراز هویت چندعاملی، خطر نقض را کاهش دهید. ممکن است همه کارها را به درستی انجام دهید، اما مجرمان سایبری ممکن است اطلاعات شما را به خطر بیاندازند، بنابراین مطمئن شوید که برنامه ای برای رسیدگی به چنین حوادثی دارید.

نویسنده موسس و مدیر عامل شرکت Heru Finance است.