کجریوال: نظرسنجی شهردار: کجریوال مشاور ارشد AAP را به عنوان رئیس پیشنهاد می کند، پرونده به LG ارسال شد

آرویند کجریوال، رئیس وزیر دهلی، نام موکش گویال، مشاور ارشد AAP را به عنوان رئیس انتخابات شهرداری دهلی (MCD) تایید کرد. کجریوال در توییتی گفت که پرونده انتصاب افسر ریاست برای تایید به معاون فرماندار VK Saxena ارسال شده است.

“انتخاب شهردار در 26 آوریل است. طبق سنت گذشته، من نام موکش گویال، از اعضای ارشد شورای شهر را به عنوان رئیس جلسه انتخاب شهردار و معاون شهردار تایید کردم. پرونده برای LG ارسال شد. تصمیم برای LG لازم الاجرا است. مگر اینکه تصمیم بگیرد موضوع را به رئیس جمهور ارجاع دهد.»

منابع در دفتر ال جی تایید کردند که این پرونده دریافت شده است اما گفتند که ساکسنا هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده است.

با این حال، BJP دهلی گفت که “مایه تاسف” است که وزیر ارشد تلاش می کند تا افکار عمومی را حتی در مورد ترتیبات قانون اساسی مانند انتصاب رئیس برای انتخابات شهرداری “گمراه کند”.

در ماه فوریه، در مخالفت با تصمیم ساکسنا برای انتصاب ساتیا شارما، عضو شورای BJP، به عنوان رئیس هیئت مدیره AAP، درگیری ایجاد شد.

دولت کجریوال در ماه فوریه اسامی برخی از اعضای شورا از جمله گویال را برای انتصاب به عنوان رئیس جمهور به ال جی فرستاده بود اما رد شد.

انتخابات برای پست شهردار توسط شارما در میان اعتراضات شدید شورایان و رهبران AAP در مجلس MCD انجام شد. پروین شانکار کاپور، سخنگوی BJP دهلی گفت که هیچ اعتراضی بر سر انتصاب یکی از اعضای ارشد شورا به عنوان رئیس انتخابات شهرداری دهلی وجود ندارد، اما کجریوال با گفتن اینکه نام پیشنهادی او برای ال جی الزام آور است، سعی داشت مردم را “گمراه کند”.

کاپور ادعا کرد که بخش 77 قانون شرکت شهرداری دهلی، 2022 به وضوح بیان می کند که مدیر MCD – معاون فرماندار – رئیس هیئت مدیره را برای انتخاب شهردار منصوب خواهد کرد.

او افزود که در هیچ کجای قانون نوشته نشده است که ال جی موظف به پذیرش پیشنهاد وزیر ارشد است.

سخنگوی BJP گفت: کارشناسان حقوقی زیادی در اختیار وزیر ارشد هستند و بهتر بود او قبل از عجله در توییت خود موضع قانون اساسی را در این مورد درک می کرد.