کارناتاکا CM و Dy CM چهارشنبه عازم دهلی می شوند و احتمالاً در مورد گسترش کابینه با رهبری کنگ گفتگو خواهند کرد.

سیددارامایا، رئیس وزیر کارناتاکا و دی کی شیواکومار، معاون وزیر، روز چهارشنبه به طور جداگانه عازم دهلی نو خواهند شد، جایی که انتظار می رود در آنجا با فرماندهی عالی کنگره دیدار و درباره گسترش کابینه و تخصیص پورتفولیوها به وزرای موجود گفتگو کنند. طبق برنامه رسمی نخست وزیر، سیددارامایا ساعت 18:30 با یک پرواز ویژه عازم دهلی خواهد شد و امشب در پایتخت ملی متوقف خواهد شد.

طبق برنامه تور شیواکومار، معاون سی ام قرار است با پرواز بعد از ظهر بنگلور را ترک کند و تا عصر به دهلی برسد.

در این بیانیه آمده است، او قرار است روز پنجشنبه با رئیس AICC، مالیکارجون خارگ و دیگر رهبران حزب دیدار کند و سفر بازگشت باز نگه داشته شده است.

سیددارامایا و شیواکومار به ترتیب به عنوان وزیر ارشد و معاون وزیر و هشت قانونگذار به عنوان وزیر در 20 مه سوگند یاد کردند.

به گفته منابع کنگره، فرماندهی عالی حزب اولین لیست هشت وزیر را تصویب کرد، برخلاف طرح قبلی برای القای تعداد بسیار بیشتری از قانونگذاران به کابینه، زیرا ظاهراً بین سیددارامایا و شیواکومار بر سر برخی از نام‌ها اختلافاتی وجود داشت. هفته گذشته در دهلی نو، پیش از ادای سوگند.

تخصیص پرتفوی به وزرای جدید و گسترش کابینه با ترکیب های مناسب که تعادلی در حضور نمایندگانی از همه جوامع، مناطق، جناح ها و همچنین از میان قانونگذاران نسل قدیم و جدید ایجاد کند، وظیفه طاقت فرسایی است که پیش روی سیددارمایه است. .

با 34 نفر بودن کابینه کارناتاکا، متقاضیان زیادی برای پست های وزارتی وجود دارد.