کارناتاکا: کارناتاکا: جلسه حزب قانونگذار در بنگالورو آغاز شد، سونیا گاندی ممکن است در مورد رئیس جدید تصمیم بگیرد

حزب قانونگذار کنگره (CLP) در بنگالور شروع به انتخاب رهبر جدید خود با حضور سه ناظر AICC به رهبری سوشیلکومار شینده، وزیر سابق ماهاراشترا کرده است.

این حزب 135 نماینده مجلس نمایندگان خود را در مجمع 224 عضوی دارد که بیش از دو برابر BJP است. انتظار می رود که CLP یک قطعنامه یک خطی را تصویب کند که به فرماندهی عالی حزب اجازه تصمیم گیری در مورد رهبر جدید را می دهد.

یک منبع گفت، رئیس AICC، Mallikarjuna Kharge، ممکن است نظرات خود را در مورد واقعیت های زمینی در کارناتاکا به اشتراک بگذارد و تصمیم نهایی را به سونیا گاندی واگذار کند.

CLP دوباره عصر دوشنبه تشکیل جلسه خواهد داد. یک رهبر ارشد، احتمالاً یکی از مدعیان برتر، نام CM جدید را پیشنهاد خواهد کرد و دیگران آن را دوم خواهند کرد. این منابع افزودند که ادای سوگند بسته به اعتقادات رهبر جدید در روز مبارکی انجام خواهد شد.

اتفاقا دوشنبه روز تولد رئیس کمیته کنگره کارناتاکا پرادش (KPCC) DK Shivakumar نیز هست.

جیتندرا سینگ، دبیر کل AICC و دیپاک باباریا، دبیر کل سابق AICC، دو ناظر دیگر هستند که در این نشست حضور دارند.

کنگره به تنهایی 135 کرسی به دست آورده است و از حمایت دو فرد مستقل و MLA تنها از سارودایا کارناتاکا پاکشا برخوردار است. رئیس کمیته کنگره کارناتاکا پرادش (KPCC) DK Shivakumar و CM سابق سیددارامایا به عنوان معماران اصلی این پیروزی خیره کننده دیده می شوند. کنگره در مقابل مبارزات تهاجمی BJP به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی در کارناتاکا ثبت نام کرده است.

هر دو شیواکومار (60) و سیددارامایا (75) در مورد تمایل خود به سمت وزیر ارشد آینده کاملاً پر سر و صدا بوده اند و فرماندهی عالی حزب را در تنگنا قرار داده اند. منابع گفتند که این نوع پیروزی قاطع به دلیل حمایتی که حزب از لینگایاها، ووکالیگاها و OBCها و اقلیت ها دریافت کرد امکان پذیر شد، بنابراین حزب باید از نمایندگی مناسب برای همه این جوامع و مناطق در کابینه جدید اطمینان حاصل کند.

تشکیل وزارتخانه ممکن است برای کنگره چالش برانگیز باشد، زیرا باید همه جوامع را به اعتماد کند تا روی حمایت آنها در نظرسنجی لوک سبها که سال آینده برنامه ریزی شده است حساب کنند. این منابع افزودند که BJP 25 کرسی از 28 کرسی کارناتاکا را در اختیار دارد و کنگره مصمم است تا شتاب را برای گرفتن اکثر این کرسی ها حفظ کند.