کارناتاکا: سیددارامایا امروز به عنوان CM کارناتاکا سوگند یاد می کند. دی کی شیواکومار به عنوان معاون او سوگند یاد کرد

سیدهارامایا، کهنه کار کنگره، بعد از ظهر شنبه به عنوان وزیر ارشد کارناتاکا برای دومین دوره سوگند یاد می کند و دی کی شیواکومار، رئیس کنگره کارناتاکا به عنوان معاون وی سوگند یاد می کند.

فرماندار Thawarchand Gehlot در مراسم تحلیف که قرار است در حدود ساعت 12:30 بعد از ظهر در استادیوم کانتیراوا بنگالور برگزار شود، سوگند اداری و محرمانه بودن را به CM و کابینه وی انجام خواهد داد.

رهبران حزب گفتند که هشت نماینده مجلس نمایندگان نیز در این مناسبت به عنوان وزیر سوگند یاد خواهند کرد.

کنگره چندین رهبر احزاب همفکر خود را به مراسم تحلیف دعوت کرده است.

رئیس کنگره Mallikarjun Kharge روز شنبه گفت که مایه خوشحالی است که یک دولت جدید و قوی کنگره در کارناتاکا به قدرت رسیده است و رهبران مختلف قرار است در مراسم سوگند که قرار است روز شنبه برگزار شود شرکت کنند.

“امروز مراسم تحلیف رئیس جمهور، معاون وزیر و هشت نماینده مجلس شورای اسلامی که به عنوان وزیر سوگند یاد می کنند (در کابینه ایالتی) است، همه در آن شرکت می کنند. من برای همین می روم. خارگ در حالی که قبل از عزیمت به کارناتاکا با رسانه ها صحبت می کرد، گفت که یک دولت جدید و قوی کنگره در کارناتاکا به قدرت رسیده است.

پس از روزها بحث، دبیر کل کنگره (سازمان) KC Venugopal روز پنجشنبه در مقر حزب در پایتخت ملی اعلام کرد که سیددارامایا رهبر حزب به عنوان وزیر ارشد بعدی کارناتاکا و DK Shivakumar معاون وزیر خواهد بود. پیش از مراسم ادای سوگند در کارناتاکا، سیددارامایا و دی.کی.

“ما آمده ایم تا رهبران خود، راهول جی، سونیا جی، پریانکا جی، و خارگ جی را ملاقات کنیم تا رهبران خود را برای فردا دعوت کنیم. آنها آمده بودند و عرق و دستورات مناسب خود را داده بودند. بنابراین، من می خواستم آنها را شخصا دعوت کنم. شیواکومار به خبرنگاران گفت: ما در حال بحث درباره تشکیل کابینه هستیم.

به گفته منابع، دعوت نامه برای احزاب مخالف همفکر و رهبران آنها از جمله همنت سورن، سیتارام یچوری، اودهاو تاکرای، شراد پاوار و فاروق عبدالله، آخیش یداو، رئیس حزب سامجوادی و نوین پاتنایک، رئیس حزب اودیشا ارسال شده است.

روز جمعه، نیتیش کومار، وزیر ارشد بیهار گفت که دعوت کنگره را برای شرکت در مراسم سوگند وزیر ارشد جدید کارناتاکا و کابینه او در روز شنبه پذیرفته است.

آشوک گهلوت، وزیر ارشد راجستان نیز برای شرکت در مراسم ادای سوگند کابینه کارناتاکا به بنگالورو رفته است.

ماماتا بانرجی، وزیر ارشد بنگال غربی نیز روز شنبه برای مراسم سوگند سیددارامایا، وزیر منتخب کارناتاکا و دی کی شیواکومار، معاون وزیر منتخب دعوت شد، با این حال، بهترین آرزوهای خود را بیان کرد و کاکلی گوش دستیدار را به عنوان معاون TMC در لوک سبها منصوب کرد. برای شرکت در مراسم

“منصوب CM کارناتاکا سیددارامایا و سایر همکارانش تماس گرفتند تا شخصاً از رئیس کنگره Trinamool سراسر هند و ماماتا بانرجی CM بنگال برای ادای سوگند فردا دعوت کنند. او بهترین آرزوهای خود را ابلاغ کرد و کاکلی قوش دستیدار TMC را معاون رهبری در Lok Sabha تعیین کرد. درک اوبراین، نماینده TMC در توییتی نوشت.

سیددارامایا از حوزه انتخابیه وارونا در انتخابات مجلس ایالتی برنده شد و دی کی شیواکومار از حوزه انتخابیه کانکاپورا.

سیددارامایا که یک رهبر با ارتباطات مردمی قوی است، چندین سال است که با تدوین بودجه دولتی مرتبط بوده و به جزئیات توجه دارد.

کارناتاکا معادلات پیچیده ای از کاست و سابقه رای دادن به دولت های فعلی دارد. فقط سه وزیر ارشد قبل از سیددارامایا – S Nijalingappa (1962 و 1967، سه دوره از جمله 1956). D Devaraj Urs (1972 و 1978) و RK Hegde (1983 و 1985) دو دوره به عنوان وزیر ارشد داشتند.

سیددارامایا، 74 ساله، در طول تصدی پنج ساله خود به عنوان وزیر ارشد از سال 2013، چندین طرح رفاهی را راه اندازی کرد و در طول انتخابات مجلس که چندین وعده مردم محور داشت، به کمپین کنگره کمک کرد.

سیددارامایا در طول فعالیت سیاسی طولانی خود در انتخابات شکست خورده است، اما به دلیل عزم راسخ و تلاش برای “عدالت اجتماعی” به عقب برگشته است.

سیددارامایا رهبر اپوزیسیون در مجلس خروجی بود و آزمون او این خواهد بود که به سرعت به وعده‌های اعلامیه‌ای برای کمک به حزبش کمک کند تا شتاب پیروزی انتخابات خود را در انتخابات 2024 لوک سبها انجام دهد.

مانیفست کنگره پنج تضمین اصلی را فهرست می کند. «گروه جیوتی: 200 واحد برق رایگان برای همه خانوارها، گروه لاکشمی: کمک ماهیانه 2000 روپیه به زن سرپرست هر خانواده، آنا باگیا: 10 کیلوگرم برنج رایگان برای هر یک از اعضای یک خانواده BPL؛ طرح یووا نیدی: دارندگان مدرک دیپلم به مدت دو سال ماهیانه 1500 روپیه کمک هزینه دریافت خواهد کرد، در حالی که فارغ التحصیلان 3000 روپیه در ماه و Shakti: اتوبوس رایگان برای همه زنان در ایالت دریافت خواهند کرد.

کنگره 135 کرسی در انتخابات 10 مه برای مجمع 224 عضوی کارناتاکا به دست آورد و حزب حاکم BJP را که 66 کرسی به دست آورد، در حالی که جاناتا دال (سکولار) 19 کرسی در نتایج اعلام شده در 13 مه کسب کرد.