کاخ سفید و مذاکره کنندگان جمهوری خواه در مورد سقف بدهی ایالات متحده بدون هیچ پیشرفتی از کاخ سفید خارج می شوند

دومین نشست روز جمعه بین کاخ سفید و مذاکره کنندگان کنگره جمهوری خواه در مورد افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری دولت فدرال بدون اشاره به پیشرفتی از سوی هیچ یک از طرفین و تعیین نشست اضافی انجام نشد.

عدم پیشرفت زمانی ثبت شد که واشنگتن به سمت ضرب الاجل 1 ژوئن برای دستیابی به توافق یا به خطر افتادن نکول تاریخی در پرداخت بدهی های آتی خود می رود.

گرت گریوز، نماینده جمهوری خواه پس از نشست کوتاهی در کاپیتول با مقامات کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «ما یک بحث بسیار بسیار صریح داشتیم که در مورد جایی که هستیم، صحبت در مورد جایی که همه چیز باید باشد صحبت کنیم.

گریوز گفت: «این یک مذاکره امشب نبود.

او اظهارات کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان را که نیاز به پیشرفت در تغییر «مسیر» مخارج کسری بودجه دولت آمریکا و افزایش سریع بدهی‌ها دارد، تکرار کرد.

مک کارتی گفت: «ما باید کمتر از سال قبل هزینه کنیم.

دومین مذاکره کننده جمهوری خواه، نماینده پاتریک مک هنری، گفت که مک کارتی در مورد وضعیت مذاکرات مطلع خواهد شد. هیچ یک از نمایندگان مجلس به پیشرفتی اشاره نکردند. مک‌هنری گفت که مطمئن نیست دو طرف بتوانند به هدف مک کارتی برای دستیابی به توافقی در این آخر هفته دست یابند که می‌تواند در روزهای آینده برای تصویب به کنگره ارائه شود.

استیو ریچتی، مشاور ارشد کاخ سفید، اتاق جلسه را ترک کرد و به خبرنگاران گفت که مذاکرات را “ارزیابی نمی کند”.

کنگره و کاخ سفید در حال رقابت با بازه زمانی 1 ژوئن هستند که وزارت خزانه داری تخمین می زند می تواند لحظه ای باشد که قادر به پرداخت برخی از بدهی های خود نیست. این به نوبه خود احتمالاً منجر به نکول برای اولین بار در ایالات متحده خواهد شد.

جلسه اولیه جمعه به طور ناگهانی با مک کارتی به خبرنگاران گفت که هیچ “حرکتی” از سوی کاخ سفید به سمت خواسته های جمهوری خواهان صورت نگرفته است.

این خبر با نزدیک‌تر شدن ضرب‌الاجل، بازارهای مالی را تکان داد.

جمهوری خواهان برای کاهش شدید هزینه ها در ازای افزایش محدودیت استقراضی که خود تحمیل شده از سوی دولت فشار می آورند، اقدامی که به طور مرتب برای پوشش هزینه های هزینه ها و کاهش مالیات ها که قبلاً توسط قانونگذاران تصویب شده بود، مورد نیاز است.

اوایل روز جمعه، یکی از مقامات کاخ سفید گفت: “اختلافات واقعی بین طرفین در مورد مسائل مربوط به بودجه وجود دارد و گفتگوها دشوار خواهد بود. تیم رئیس جمهور سخت در تلاش است تا یک راه حل منطقی دو حزبی که بتواند از مجلس نمایندگان و سنا عبور کند.”

پس از انتشار اخباری مبنی بر توقف مذاکرات، سهام آمریکا هفته را با روندی ملایم به پایان رساندند.

جمهوری خواهان با اختلاف 222 بر 213 مجلس نمایندگان را کنترل می کنند، در حالی که دموکرات های بایدن با 51 بر 49 اکثریت سنا را در اختیار دارند، و این کار را دشوار می کند که سر سوزن با توافقی که آرای کافی برای عبور از هر دو مجلس را بیابد.

دموکرات‌ها برای ثابت نگه داشتن هزینه‌ها در سطوح امسال تلاش می‌کنند، در حالی که جمهوری‌خواهان می‌خواهند به سطح ۲۰۲۲ بازگردند. طرحی که ماه گذشته توسط مجلس تصویب شد، بخش گسترده ای از هزینه های دولت را در سال آینده 8 درصد کاهش می دهد.

این طرح مشخص نمی کند که چه هزینه هایی کاهش می یابد، اما برخی از جمهوری خواهان گفته اند که از برنامه های نظامی و کهنه سربازان محافظت خواهند کرد. دموکرات ها می گویند که کاهش متوسط ​​حداقل 22 درصدی در برنامه های داخلی مانند آموزش و اجرای قانون را تحمیل می کند، رقمی که جمهوری خواهان ارشد آن را مورد مناقشه قرار نداده اند.

بایدن در نشست گروه هفت کشور ثروتمند در ژاپن به سر می برد و برخی از جمهوری خواهان از او به خاطر انجام این سفر در یک نقطه کلیدی از مذاکرات انتقاد کردند.

بایدن و مک کارتی بیشتر سال را در بن بست با اصرار کاخ سفید بر افزایش «صادق» سقف بدهی بدون قید و شرط سپری کردند. جمهوری خواهان گفتند که آنها فقط به توافقی رای خواهند داد که هزینه ها را کاهش دهد.

آنها با مذاکره دو طرفه با کاخ سفید توسط شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه، و ریچتی موافقت کردند. مک کارتی توسط گریوز و مک هنری نماینده بود.

یک مقام کاخ سفید گفت: «اگر هر دو طرف با حسن نیت مذاکره کنند و بدانند که به هر آنچه می‌خواهند نخواهند رسید، توافق همچنان امکان‌پذیر است».

جمهوری خواهان موضع سختی اتخاذ کرده اند. روز پنج‌شنبه، کنگره آزادی مجلس سنا از مجلس سنا خواست به لایحه‌ای که قبلا تصویب شده بود رای دهد که در ازای 10 سال کاهش شدید هزینه‌ها، محدودیت را تا ماه مارس افزایش می‌دهد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان و سنا نسبت به گنجاندن الزامات کاری جدید برای برخی از برنامه‌های مزایای فدرال برای آمریکایی‌های کم‌درآمد در مذاکرات ابراز نگرانی کرده‌اند.

آخرین باری که کشور تا این حد به نکول رسید، در سال 2011 بود، همچنین با حضور یک رئیس جمهور دموکرات و سنا در کنار مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری خواهان.

کنگره در نهایت از نکول جلوگیری کرد، اما اقتصاد شوک‌های سنگینی را متحمل شد، از جمله اولین کاهش رتبه اعتباری بالاترین رتبه ایالات متحده و فروش عمده سهام.