کاخ سفید: فرصتی برای تاکید مجدد بر همکاری عمیق و نزدیک ایالات متحده و هند: کاخ سفید در سفر آتی نخست وزیر مودی به ایالات متحده

کاخ سفید گفته است که سفر نخست وزیر نارندرا مودی به ایالات متحده فرصتی برای تایید مجدد همکاری عمیق و نزدیک بین ایالات متحده و هند خواهد بود.

دیدار نخست وزیر مودی “فرصتی برای تایید مجدد شراکت عمیق و نزدیک بین ایالات متحده و هند و پیوندهای گرم خانواده و دوستی است که آمریکا، آمریکایی ها و آشکارا هندی ها را به هم پیوند می دهد. و بنابراین این برای (ایالات متحده آمریکا) بسیار مهم است. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در سفر دولتی نخست وزیر مودی به آمریکا گفت: رئیس جمهور.

پیر در ادامه گفت: رئیس جمهور و بانوی اول مشتاقانه منتظر استقبال از نخست وزیر مودی برای سفر رسمی دولتی هستند که قرار است در 22 ژوئن انجام شود.

سخنگوی کاخ سفید گفت: این دیدار همچنین تعهد مشترک ایالات متحده و هند را به یک هند و اقیانوس آرام آزاد، باز، مرفه و امن و عزم مشترک برای ارزیابی مشارکت فناوری استراتژیک از جمله در دفاع، انرژی پاک و فضا تقویت خواهد کرد.

پیر گفت: «وقتی به روز 22 نزدیک‌تر شدیم، مطمئناً تماس‌های پس‌زمینه‌ای خواهیم داشت و اطلاعات بیشتر و جزئیات بیشتری خواهیم داشت.

اخیرا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با تاکید بر مشارکت بین ایالات متحده و هند، گفت که آنها مشتاقانه منتظر سفر نخست وزیر نارندرا مودی به این کشور هستند.

ما بسیار مشتاقانه منتظر میزبانی نخست وزیر مودی و اعضای دولت هند هستیم. ما مشارکت مهمی با هند داریم و مشتاقانه منتظر ادامه اقدامات برای تعمیق آن هستیم. این سفر دولتی فرصتی بزرگ برای صحبت در مورد تعدادی خواهد بود. ودانت پاتل گفت که هند و ایالات متحده “همکاری مهمی دارند” و “به دنبال تعمیق آن هستند”.

“ما شراکت مهمی با هند داریم و مشتاقانه منتظر ادامه اقدامات برای تعمیق آن هستیم. و این سفر دولتی بعدی فرصتی بزرگ برای صحبت در مورد تعدادی از اولویت های مشترک از جمله رسیدگی به بحران آب و هوا، رسیدگی به مسائل تجاری خواهد بود. پاتل افزود: همکاری امنیتی ما و تعدادی از زمینه های دیگر را نیز تعمیق می دهیم.

پیش از این، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و جیل بایدن، بانوی اول آمریکا در ماه آینده میزبان نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور برای یک سفر رسمی دولتی خواهند بود.

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است: «جو بایدن رئیس جمهور و جیل بایدن بانوی اول، نخست وزیر هند، نارندرا مودی را برای دیدار رسمی از ایالات متحده، که شامل یک شام دولتی در 22 ژوئن خواهد بود، میزبانی خواهند کرد. 2023.”