چین: «پتانسیل هند برای بررسی قدرت چین هرگز بیشتر از این نبوده است…»، گزارش می‌گوید

مجله اینترنتی کانترپانچ در ایالات متحده گزارش داد که مکس بوت نویسنده مقاله واشنگتن پست معتقد است که پتانسیل هند برای بررسی قدرت چین هرگز بیشتر از این نبوده است، این کشور متحد طبیعی برای ایالات متحده خواهد بود.

راه حل بوت حمایت بیشتر از هند است، به ویژه با توجه به ظهور این کشور در ماه گذشته به عنوان بزرگترین جمعیت جهان.

به گزارش CounterPunch، بوت، نویسنده محافظه‌کار، استدلال می‌کند که وضعیت جمعیتی جدید هند، که آن را به اولین کشور در تاریخ ثبت شده تبدیل می‌کند که از نظر جمعیت از چین پیشی گرفته است، این احتمال را کاهش می‌دهد که قرن بیست و یکم «قرن چین» باشد.

به گفته این مجله مستقر در ایالات متحده، نویسندگان مقاله واشنگتن پست در مورد امنیت ملی عمدتاً در مورد اهمیت به چالش کشیدن و حتی مقابله با چین توافق دارند.

نویسندگانی مانند دیوید ایگناتیوس، مارک تیسن و به‌ویژه جاش روگین طرفدار هزینه‌های دفاعی بیشتر و استقرار هند و اقیانوسیه برای مقابله با مشکل چین هستند. آنها به امکان برخورد دیپلماتیک با مشکل توجه چندانی ندارند.

مقاله ای که اخیراً در “Foreign Affairs” منتشر شد، به طور مشابه استدلال کرد که “دستاورد جمعیتی” هند نشان می دهد که هند تنها کشور آسیایی است که “ظرفیت طبیعی” برای ایجاد تعادل در چین دارد.

واشنگتن اگزمینر اخیرا گزارش داد که در دوران ریاست جمهوری شی جین پینگ، چین نظامی‌تر، تهاجمی‌تر و خصمانه‌تر شده است، با این حال، هند یکی از کلیدهای مقابله با چین خواهد بود.” مایکل روبین در یک مقاله نظری برای واشنگتن اگزمینر گفت: از 14 کشوری که با چین هم مرز هستند (21 کشور در صورت احتساب مرزهای دریایی)، هند تنها کشوری است که از نظر نظامی خود را حفظ می کند. (ANI)