چگونه اتوماسیون و فناوری برای رشد تجارت مهم است

توسط ریشی مهرا

فناوری و اتوماسیون چنان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند که اغلب به تأثیری که می گذارد فکر نمی کنیم. از تلفن های همراه ما گرفته تا اتومبیلی که رانندگی می کنیم ، فناوری همیشه فراگیر است. در زمینه تجارت ، کلماتی مانند اتوماسیون ، یادگیری ماشین ، هوش مصنوعی رایج شده است. امروزه بیشتر مشاغل (الف) در مورد آنچه به دنبال دارد ایده دارند و (ب) درک می کنند که پذیرش فناوری و اتوماسیون مهم است.

س Theال این است که ، چگونه می توان رشد تجارت را تحت تأثیر فناوری قرار داد و آیا حتی تصویب آن منطقی است. مواردی را به اندازه بارگذاری عکس با دوستان خود در نمایه فیس بوک خود در نظر بگیرید. اگر دوستانتان در فیس بوک هستند ، سایت شبکه های اجتماعی با استفاده از یادگیری ماشینی اسامی افراد موجود در عکس را که می خواهید برچسب گذاری کنید ، پیشنهاد می دهد. در پایان روند بارگذاری را ساده تر ، سریعتر و آسان تر می کند. فناوری و اتوماسیون می تواند نقشی مشابه در یک تجارت داشته باشد.

زمان را کاهش می دهد – یکی از بزرگترین مزایای استفاده از فناوری این است که مدت زمان انجام شده برای کار مشابه را بسیار کاهش می دهد. ماشین آلات می توانند در مدت زمان محدود و بدون هیچ مشکلی کار بسیار بیشتری انجام دهند. پیشرفت در قدرت محاسباتی به این معنی است که حجم کار پیچیده ، پیش پا افتاده و حتی عظیمی می تواند در عرض چند دقیقه حل شود. گفته می شود که این هرم در طول 20 سال توسط 4000 کارگر ساخته شده است ، اما با فناوری امروز ، می توان همین ساختمان را در حدود 5 سال انجام داد.

رشد دیجیتالدیگران

درآمد و تأثیر سود (منبع: Google ، KPMG)

درآمد و سود – طبق گزارش گوگل و KPMG ، تعامل با فناوری های دیجیتال می تواند به SMB های هند کمک کند تا درآمد خود را به طور قابل توجهی رشد دهند. در ادامه این گزارش اضافه شده است که فناوری های دیجیتال مانند وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیکی می توانند به SMB ها دسترسی بیشتری به بازار و افزایش

توانایی ارتباط با مشتریان. SMB های درگیر دیجیتال در مقایسه با SMB های آفلاین تقریباً دو برابر مسیر رشد درآمد دارند.

بهره وری – از آنجا که می توان در مدت زمان کمتر یا به همان میزان بیشتر به دست آورد ، پذیرفتن فناوری بهره وری را تا حدود زیادی افزایش می دهد. اگر بخش عادی و معاملات خودکار بتواند خودکار باشد ، فناوری همچنین شخص را برای انجام کارهای اساسی تر آزاد می کند. این امر منجر به استفاده بهتر از مهارت های فرد می شود که به نوبه خود می تواند منجر به بهره وری بیشتر شود. برای یک تجارت نیز می تواند نیاز کمتری به نیروی انسانی برای انجام همان کار را داشته باشد.

کارایی – منظور از فناوری ، ماشین آلات اکنون وظایفی را انجام می دهند که به درجه بالایی از کارایی و دقت نیاز دارند. فناوری و اتوماسیون می تواند در بهبود کارایی در عملکردها از تولید تا بازاریابی به یک تجارت کمک کند و اطمینان حاصل کند که از بروز خطاهای پرهزینه جلوگیری می شود. این به نوبه خود می تواند به رشد کسب و کار اضافه کند.

بینش ها – فناوری همچنین بینش ارزشمندی در مورد تجارت را اثبات می کند. با تبدیل اطلاعات و اعداد به داده های قابل اجرا و معنی دار ، مشاغل می توانند از آنها برای دستیابی به تصمیمات استراتژیک و حساب شده استفاده کنند. فناوری هایی مانند تجزیه و تحلیل داده های بزرگ می توانند نقشی محوری در روند تصمیم گیری داشته باشند و از رشد تجارت اطمینان حاصل کنند.

در حالی که مزایای دیگری نیز وجود دارد ، سوال منطقی بعدی این خواهد بود که فناوری و اتوماسیون باید چه جنبه های تجاری را لمس کند؟ پاسخ ساده به آن این است که اکنون می توان هر جنبه از تجارت را خودکار کرد. به عنوان مثال ، عملکردهای یک سازمان مالی را در نظر بگیرید. با توجه به

مقاله ای با عنوان ، “ربات ها ، الگوریتم ها و آینده عملکرد مالی” توسط مک کینزی و کمپانی ، “سازمان های مالی فعالیت های گسترده ای را انجام می دهند ، از جمع آوری داده های اساسی گرفته تا تصمیم گیری های پیچیده و مشاوره رهبران تجارت. در نتیجه ، پتانسیل بهبود عملکرد از طریق اتوماسیون در عملکردهای فرعی متفاوت است و برای باز کردن فرصت کامل ، به مجموعه ای از فناوری ها نیاز دارد. ” در ادامه مقاله آمده است که با استفاده از همان روش مشخص شده در تحقیقات اتوماسیون موسسه جهانی مک کینزی ، نویسندگان ، Frank Plaschke ، Ishaan Seth و Rob Whiteman ،

دریافت که فناوری های نشان داده شده در حال حاضر می توانند 42 درصد از فعالیت های مالی را به طور کامل خودکار کرده و عمدتا 19 درصد دیگر را خودکار کنند.

اتوماسیوندیگران

منبع- مک کینزی و کمپانی

برای مشاغل مورد استفاده در استفاده از فناوری و اتوماسیون ، کلید شناسایی کارکردهایی است که نیاز به مداخله فناوری دارند ، کارآیی ها و نتایجی که می تواند ارائه دهد و سطح اختلالی که فرآیند انتقال ایجاد می کند. به محض محاسبه این سه متغیر ، یک کسب و کار نباید در پذیرش فناوری و اتوماسیون دریغ کند.

(نویسنده ، مدیر عامل شرکت Wishfin.com است)