چارلز: کاخ باکینگهام می گوید تاجگذاری پادشاه چارلز یک تقویت اقتصادی خواهد بود

سازمان‌دهنده و کاخ باکینگهام گفته‌اند که مراسم تاج‌گذاری پادشاه چارلز در روز شنبه، باشکوه‌ترین نمایش افتخاری است که در یک نسل در بریتانیا دیده شده است و رونق اقتصادی برای این کشور فراهم می‌کند.

چارلز به همراه همسرش کامیلا در یک رویداد تاریخی که ریشه آن به حدود 1000 سال قبل بازمی‌گردد و شامل هزاران پرسنل نظامی در یک راهپیمایی مایلی در مرکز لندن است، در کلیسای وست مینستر لندن تاجگذاری خواهند کرد.

ارل مارشال ادوارد فیتزالان هاوارد، دوک نورفولک و ارشدترین همتای انگلستان، گفت: «این یک لحظه افتخارآمیز در تاریخ ملی ما است.

فیتزالان هاوارد، که خانواده‌اش از سال 1483 مناسبت‌های ایالتی را سازماندهی کرده‌اند، گفت: «این هم زمانی برای یادآوری غرور ما در کشور بزرگ و قانون اساسی نانوشته‌مان است که برای بیش از 1000 سال در طول تاریخ طولانی ما به خوبی به ما خدمت کرده است. ، به خبرنگاران گفت.

حدود 7000 پرسنل نیروهای مسلح در وظایف تشریفاتی شرکت خواهند کرد و بیش از 4000 نفر از جمله گروه‌های موسیقی در یک راهپیمایی از ابی به کاخ باکینگهام شرکت می‌کنند که در آن به پادشاه و ملکه تازه تاج‌گذاری شده در باغ‌ها سلام سلطنتی داده می‌شود. .

فیتزالان هاوارد گفت که این “نمایش باشکوهی از تجلیل” خواهد بود. خانواده سلطنتی، طبق معمول، پس از آن از بالکن کاخ باکینگهام برای جمعیت دست تکان می دهند و هواپیماهای نظامی در آنجا پرواز می کنند.

همانطور که کاخ قبلاً اذعان کرده است، خدمات خود با خدمات ملکه الیزابت در هفت دهه پیش متفاوت خواهد بود و منعکس کننده دوره های مختلف است. تنها 2300 مهمان در کلیسای وست مینستر در مقابل 8000 نفری که در سال 1953 تماشا کردند، وجود خواهد داشت، اگرچه 100 رئیس دولت همچنان در آنجا حضور خواهند داشت و مدت زمان آن بسیار کوتاهتر خواهد بود.

منتقدان هزینه یک تاجگذاری مجلل را در شرایطی که مردم با بحران هزینه زندگی مواجه هستند زیر سوال برده اند، اما سخنگوی کاخ گفت که گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه انتظار می رود در نتیجه بیش از یک میلیارد پوند (1.25 میلیارد دلار) به اقتصاد در حال مبارزه سرازیر شود.

این سخنگو گفت: «این به من نیست که بگویم این ارقام چقدر دقیق هستند، اما مطمئناً این تئوری حاکی از آن است که جشن ها یک تقویت اقتصادی عظیم برای ملت است.

با این حال، شرکت مشاوره Pantheon Macroeconomics گفت که انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی بریتانیا در ماه مه حدود 0.2 درصد کاهش یابد، زیرا این کاهش به دلیل تعطیلات اضافی بانکی که دولت برای تاج گذاری اختصاص داده است، کاهش خواهد یافت.