پهن باند در حال پل زدن شکاف دسترسی دیجیتال بین شرکت های بزرگ و SME است

بخش شرکت های خرد ، کوچک و متوسط ​​(MSME) به عنوان بخشی مهم در اقتصاد هند ظهور کرده است ، که به طور قابل توجهی به تولید اشتغال ، نوآوری ، صادرات و رشد فراگیر اقتصاد کمک می کند. بخش MSME یکی از موتورهای اصلی رشد اقتصاد است.

اهمیت بخش MSME را می توان با توجه به واقعیت سال مالی 18 دانست ، در حدود 630.5 لک شرکت کوچک ، حدود 3.3 لک شرکت کوچک و بیش از 5000 شرکت متوسط ​​وجود داشت. این MSME ها اشتغال تقریباً 124 میلیون نفر را فراهم می کنند.

پهن باند: به طور قابل توجهی بر MSME تأثیر می گذارد

پهن باند در هند رشد چشمگیری نشان داده است و طبق گزارش TRAI در مارس 2020 تقریباً 687 میلیون مشترک باند پهن در هند وجود دارد. در نتیجه زیرساخت های باند پهن هند در حال رشد ، یک اکوسیستم برای وارد کردن بخش بزرگ MSME هند به اقتصاد دیجیتال نیز توسعه یافته است. ابزارهای امروزی با پشتیبانی باند پهن امکان دسترسی MSME به فناوری های اطلاعاتی (مدیریت فناوری اطلاعات) و مدیریت آسان آن را فراهم می کنند. این ابزارها روشهای جدیدی برای برقراری ارتباط و دستیابی به مشتری ارائه می دهند. اندازه و ماهیت پویای MSME می تواند اینگونه مشاغل را قادر سازد تا ضمن به حداقل رساندن خطرات ، از پیشرفت فن آوری استفاده کنند. نکته کلیدی این است که MSME نه تنها تصویب ، بلکه برای برنامه ریزی ، پیاده سازی ، نگهداری و مدیریت موثر تکامل فناوری باند پهن پشتیبانی می کند.

موضوعات کلیدی زیر در سراسر MSME در حال ظهور است:

1. دسترسی به پایگاه مشتری / بازار بزرگتر: تجارت الکترونیکی و بازارهای فعال باند پهن MSME را قادر می سازد تا مشتری و بازار خود را با هزینه های بسیار کمتری گسترش دهند.

  • به عنوان مثال ، شرکت های تازه تأسیس غذا ، هر فروشگاه غذایی را قادر ساخته است تا مشتری خود را توسعه داده و تجارت خود را گسترش دهد. آنها همچنین آشپزخانه های تحویل را تاسیس می کنند ، همچنین به عنوان آشپزخانه ابر شناخته می شود
  • به همین ترتیب ، بازارها یا سیستم عامل های لیست کسب و کار برای MSME ها ، مشتری مشتری MSME ها را برای مشاغل B2B گسترش داده اند. این سیستم عامل ها همچنین خدمات ارزش افزوده مانند سیستم مدیریت سرب ، خدمات محافظت از پرداخت و تسهیل و خدمات مانند BI / داشبورد با مدل پرداخت به ازای هر سرب را ارائه می دهند.

2. دسترسی به راه حل های مقرون به صرفه برای بهره وری عملیاتی و رقابت پذیری: نسخه های مجموعه استاندارد برنامه های سازمانی (به عنوان مثال CRM ، ERP ، منابع انسانی ، تجزیه و تحلیل و غیره) اکنون توسط شرکت های نوپا از طریق ابر در دسترس MSME ها است. . در دسترس بودن پهنای باند با کیفیت بالا است که این اکوسیستم را فعال کرده است

  • استارت آپ های عصر جدید راه حل های آسان و مقرون به صرفه ای را برای MSME در سراسر زنجیره ارزش مانند خدمات مشتری ، مدیریت فروش ، بازاریابی ، مدیریت ارتباطات ارائه می دهند.

3. دسترسی به راه حل های مالی و پرداختی:

  • مشابه در دسترس بودن راه حل های مقرون به صرفه ، شرکت های نوپای متعدد مزایای تجارت آنلاین را برای تولید کنندگان ، بازرگانان ، تأمین کنندگان ، عمده فروشان ، به ویژه در شهرهای کوچکتر به ارمغان می آورند.
  • UPI ، ساخته شده توسط شرکت ملی پرداخت هند ، تنظیم شده توسط بانک ذخیره هند ، پرداخت های فوری در زمان واقعی را تسهیل می کند

پهن باند: اکوسیستم راه اندازی را قادر می سازد

شرکت های نوپای فناوری بومی ضمن ارائه خدمات ارزان قیمت و راحت ، به عنوان تقویت کننده اصلی در توسعه و پیشرفت اقتصاد هند عمل می کنند. پهنای باند مرکزی برای پیشبرد رشد تعدادی از شرکتهای نوپا موفق در فناوری پیشرفته ، تحویل غذا ، تجارت الکترونیکی و غیره بوده است. دولت هند با امکان پذیر ساختن اکوسیستم فناوری برای شرکتهای نوپا ، این فرصتهای رشد را تسهیل کرده است. IndiaStack مجموعه ای از رابط های برنامه کاربردی عملیاتی مبتنی بر سیستم های Aadhar و UPI را ارائه می دهد که شرکت های نوپا می توانند با استفاده از آنها مشکلات موجود در ارائه خدمات بدون کاغذ و بدون پول را حل کنند.

در نتیجه ، هند دارای سومین اکوسیستم راه اندازی بزرگ در جهان است و انتظار می رود رشد سالانه 12-15 درصدی را تجربه کند. بر اساس گزارش ناسکام ، هند 8900 – 9،300 استارت آپ رهبری فن آوری را در سال 2019 اضافه کرد ، در حالی که یک سال پیش 7،700 – 8،200 بود. شرکت های نوپا در کشور توانسته اند در سال 2019 حدود 60،000 شغل جدید ایجاد کنند و کل مشاغل مستقیم در اکوسیستم استارت آپ را به 1.6-1.7 لک برسانند.

Sathish Gopalaiah رهبر بخش شریک و مخابرات و Gunjan Gupta ، مدیر Deloitte India است.