پلیس دهلی FIR را علیه سازمان دهندگان تظاهرات و کشتی گیران ثبت کرد

پلیس دهلی FIR را علیه سازمان دهندگان تظاهرات و سایرین در ارتباط با درگیری که روز یکشنبه در جانتار منتار رخ داد، ثبت کرده است.

پلیس دهلی گفت: “پرونده ای علیه کشتی گیران باجرانگ پونیا، ساکشی مالیک، وینش فوگات و سایر سازمان دهندگان این تظاهرات تشکیل شده است. تعدادی از کشتی گیران شبانه برای اعتراض به جانتار منتار آمده بودند، اجازه ندادند و بازگردانده شدند.”

پلیس دهلی گفت که FIR تحت بخش های 147، 149، 186، 188، 332، 353، بخش 3 قانون PDPP (IPC) قانون مجازات هند (IPC) ثبت شده است.

در همین حال، کشتی گیران آس، وینش فوگات، ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا از جمله افرادی بودند که روز یکشنبه توسط پلیس دهلی در حالی که قصد داشتند به ساختمان جدید پارلمان راهپیمایی کنند، جایی که قصد داشتند تظاهراتی برگزار کنند، بازداشت شدند.

کشتی گیران اعلام کرده بودند که قصد دارند در اعتراض به بریج بوشان، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) که به آزار جنسی زنان کشتی گیر متهم شده است، یک ماها پنچایات زنان در مقابل مجلس جدید برگزار کنند.

شایان ذکر است، در میان اعتراض کشتی گیران در پایتخت ملی، باجرانگ پونیا، ستاره گراپل، گفت که ماهیلا ماهاپانچایات قطعا در مقابل ساختمان جدید پارلمان که روز یکشنبه توسط نخست وزیر نارندرا مودی افتتاح شد، برگزار خواهد شد.

پرسنل امنیتی کشتی گیران معترض را در حالی که می خواستند از محل اعتراض خود در جانتار مانتار به سمت پارلمان جدید حرکت کنند، متوقف و بازداشت کردند. رئیس (WFI) بریج بوشان شاران سینگ از آزار و اذیت جنسی و خواستار دستگیری خود.

کشتی گیران در تلاش بودند تا به سمت مجلس جدید حرکت کنند زیرا می خواستند ماها پانچایات زنانه را در مقابل مجلس جدید برگزار کنند.

باجرنگ پونیا در آستانه راهپیمایی کشتی گیران معترض به سمت ساختمان جدید مجلس به خبرنگاران گفت: «دموکراسی در کشور کشته می شود، هیچکس به عدالتی که شایسته آن است نمی رسد».

پونیا گفت: “بسیاری از مردم با ما همکاری می کنند، اما تعداد کمی از مقامات پلیس با ما بدرفتاری می کنند، آنها به اعضای خانواده ما اجازه ورود به داخل را نمی دهند.”

این کشتی گیر 29 ساله در پاسخ به این سوال که آیا مسابقات ماهاپنچایات برگزار می شود یا خیر، گفت: ماهاپنچایات قطعا برگزار می شود، نامه داده ایم که مجوز بگیریم، پلیس فقط ما را احمق می کند و مدام ما را نگه می دارد. تحت فشار.”

پونیا بدون نام بردن از رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI)، بریج بوشان شاران سینگ، گفت: “کسی که متهم به تخلفات است، آزادانه در حال پرسه زدن است. او درباره تغییر قانون شوخی می کند و POCSO (حمایت از کودکان در برابر جرائم جنسی) را بدنام می کند. با اعمال کنترل دولت، هیچ آسیبی به آن شخص وارد نمی شود، در حالی که با کسانی که به صورت مسالمت آمیز تظاهرات می کنند، مورد بدرفتاری قرار می گیرند.»

باجرانگ پونیا در ادامه حمله به رئیس WFI بریج بوشان شاران سینگ گفت: “او فقط سیاست می کند، او می خواهد قانون POCSO را تغییر دهد.”

پونیا اظهار داشت که حدود 2500 نفر توسط پلیس بازداشت شده اند.

او گفت: “پلیس در خانه مربیان، بازیکنان و رهبران کیسان یونیون و خاپ پنچایات ما اردو زده است. چه هاریانا، پنجاب، اوتار پرادش یا راجستان.”

“من از دولت و اداره پلیس درخواست می کنم تا افرادی که بازداشت شده اند را آزاد کنند، زیرا ما می خواهیم این اعتراض را به عنوان یک اعتراض مسالمت آمیز اعلام کنیم و به همان شیوه ادامه دهیم. ما برای احترام به خواهر خود و خواهرمان اعتراض می کنیم. دارنده مدال برنز المپیک افزود: دختر، ما به هیچ انگیزه سیاسی اعتراض نمی کنیم.

با توجه به فراخوان اعتراضی کشتی گیران به زنان ماها پنچایات در مقابل ساختمان جدید پارلمان در پایتخت ملی، پلیس دهلی امنیت پایتخت ملی را افزایش داده است.

خاپ پانچایاتز برای حمایت از کشتی گیرانی که علیه رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) بریج بوشان شاران سینگ، نماینده حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) که او را به آزار و اذیت جنسی متهم می کند، اعتراض کرده اند، خواستار یک پانچایات ماهیلا ماها شد. هفت زن کشتی گیر از وی شکایت پلیسی کرده اند.

پلیس دهلی برای جلوگیری از هرگونه اعتراض و تجمع، تمام مرزهای پایتخت ملی را مسدود کرد.

“پلیس دهلی برای چنین شرایطی آماده است. ما نیروی کافی برای استقرار داریم. آخرین باری که مرز برای ماه ها به دلیل معترضان (اعتراضات کشاورزان) بسته شد. ما نیروهای خود را آماده کرده ایم تا دیگر چنین شرایطی پیش نیاید. آمروتا گوگولوت معاون کمیسر پلیس دهلی (شرق) به ANI گفت.

موانع در نزدیکی جاده ITO، مرز تکری، مرز بادارپور، مرز قاضی‌پور و منطقه مرزی سینگو بالا آمده است، زیرا رهبران و کشاورزان خپ پنچایات گفته‌اند که به راهپیمایی کشتی‌گیران معترض به سمت ساختمان پارلمان جدید خواهند پیوست.

Deepender CP ویژه پلیس دهلی، پاتاک گفت که استقرار کافی پلیس برای حفظ نظم و قانون در طول رویداد امروز انجام خواهد شد.

وی گفت: “تمرکز ما حفظ نظم و نظم و اجرای برنامه (مراسم افتتاح ساختمان جدید مجلس) است. ما از استقرار کافی پلیس برای رویداد فردا اطمینان خواهیم داد.”

شایان ذکر است، پلیس دهلی ورودی هایی دریافت کرده است که در روز افتتاحیه، برخی از اشرار ممکن است شعارهای “ضد ملی و ضد نخست وزیری” را روی دیوارهای دانشگاه نصب کنند.

در همین راستا، پلیس دهلی در طول 24 ساعت تدابیر شدیدی را در اطراف ساختمان جدید پارلمان مستقر کرد.

به گفته منابع ارشد پلیس دهلی، هیچ مجوزی برای این پنچایات داده نشده است. به معترضان اجازه برگزاری خپ پنچایات داده نخواهد شد.

نخست وزیر نارندرا مودی ساختمان جدید پارلمان را که بخشی از پروژه بازسازی مرکزی ویستا است، افتتاح کرد. (ANI)