پرونده کالیاگانج: دادگاه عالی کلکته SIT را برای تحقیق در مورد قتل دختر خردسال تشکیل می دهد

دادگاه عالی کلکته روز پنجشنبه یک تیم تحقیقاتی ویژه سه نفره (SIT) را تشکیل داد که شامل اوپن بییسواس مدیر دیگر CBI بود تا در مورد قتل یک دختر خردسال در کالیاگانج مالدا تحقیق کند. خشونت بزرگی بر سر مرگ این دختر رخ داده بود که منجر به حوادث خشونت آمیزی شد که در آن ایستگاه پلیس کالیاگنج مورد حمله قرار گرفت.

دادگاه گفت که SIT گزارش اولیه خود را در 28 ژوئن در تاریخ جلسه بعدی ارائه خواهد کرد.

SIT سه نفره متشکل از مدیر اضافی سابق CBI، Upen Biiswas، IPS Damayanti Sen و بازرس کل سابق پلیس (بنگال) Pankaj Datta است.

قاضی راجاسخار مانتا از تحقیقات پلیس ایالتی ابراز نارضایتی کرده است. دادگاه گفت که پلیس تحت فشار بوده و قادر به انجام کار نیست. مشاهده شد که اعضای خانواده دختربچه حضور نداشتند.

دادگاه همچنین دستور داد که کمیسیون ملی حمایت از حقوق کودک با SIT هماهنگی کند.

توصیه شدهداستان برای شما


کالیاگانج اوتار دیناجپور در پی مرگ یک دختر خردسال که جسدش از یک برکه بیرون آمده بود، به منطقه جنگی تبدیل شد. خانواده ادعا کردند که او مورد تجاوز جنسی و قتل قرار گرفته است و آنها خواستار تحقیقات CBI در مورد این حادثه شده بودند. ناآرامی در این منطقه آغاز شد و تا چند روز ادامه داشت. در 25 آوریل، اغتشاشگران در اعتراض به مرگ یک خردسال، بخشی از یک خودروی کلانتری کالیاگانج را به آتش کشیدند و محل را تخریب کردند. بر اساس گزارش ها، تعدادی از پرسنل پلیس در جریان شلوغی یک ساعته مجروح شدند. شلوغی برای چندین ساعت ادامه داشت و اغتشاشگران به سمت پرسنل پلیس سنگ پرتاب می کردند.