پرونده پولشویی ICICI Bank-Videocon: دادگاه ادعای وثیقه دیپاک کوچار را رد کرد

بمبئی: دادگاه ویژه ای در اینجا روز پنجشنبه رأی به قید وثیقه پیش فرض دیپاک کوچار ، شوهر مدیر سابق بانک ICICI چاندا کوچار و متهم در پرونده پولشویی را رد کرد. دیپاک کوچار در ماه سپتامبر تحت قانون پیشگیری از پولشویی (PMLA) در پرونده پولشویی ICICI Bank-Videocon توسط اداره اجرای قانون (ED) دستگیر شد.

تاجر ، از طریق وكیل خود ، تقاضای وثیقه به دلیل صلاحیت و همچنین به دلیل قصور كرد ، ادعا كرد كه دادستان در مدت زمان تعیین شده در ارائه پرونده اتهام در پرونده موفق نبوده است.

وکیل دادگستری هیتن ونه گاوکار گفت که قاضی ویژه PMLA اظهارنامه وثیقه پیش فرض وی را رد کرد ، در حالی که دادخواست ارسالی برای رسیدگی در 23 نوامبر ارسال شده است.

در پاسخ به ادعای کوچار مبنی بر اینکه آژانس کاوشگر نتوانسته است به موقع پرونده را تشکیل دهد ، دادستانی اظهار داشت که همان پرونده در 3 نوامبر تشکیل شده است ، اما در حال بررسی است که توسط بخش مربوطه بررسی می شود ، زیرا پنج تنه پر از اسناد وجود دارد که باید تأیید شود.

بنابراین ، دادگاه هنوز شناخت شکایت دادسرا را قبول نمی کند.

ED پس از تشکیل پرونده جنایی پولشویی پس از مطالعه FIR ثبت شده توسط CBI علیه کوچارها ، مروج گروه Videocon ، Venugopal Dhoot و دیگران ، در ماه سپتامبر دستگیر شد.

آژانس تحقیق مرکزی به اتهامات پولشویی علیه کوچارها و نهادهای تجاری آنها به دلیل “تحریم غیرقانونی وامهایی به مبلغ 1875 کرور روپیه به شرکتهای گروه Videocon” پرداخت.

ED پیش از این گفته بود که مبلغ 64 کرور روپیه ، از 300 وام کرور رومی که توسط کمیته ای به سرپرستی Chanda Kochhar به Videocon International Electronics Ltd تحریم شده بود ، در 8 سپتامبر توسط Videocon Industries Ltd به Nupower Renewables Pvt Ltd (NRPL) منتقل شد ، 2009 ، فقط یک روز پس از پرداخت وام توسط بانک ICICI.

NRPL پیش از این با نام Nupower Renewables Ltd (NRL) شناخته می شد و یک شرکت دیپاک کوچار است.

آژانس ادعا کرده بود که “درآمد خالص 10.65 کرور روپیه توسط NRL از این وجوه آلوده ایجاد شده است”.

ED ادعا کرده بود: “بنابراین ، جرایم بالغ بر 74.65 کرور Rs به NRPL تولید شده یا به گفته آنها تولید شده است.”