پرتاب ماهواره Isro: ISRO شمارش معکوس را برای پرتاب ماهواره ناوبری آغاز می کند

دانشمندان در سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) روز یکشنبه شمارش معکوس 27.5 ساعته را برای پرتاب یک ماهواره ناوبری بر روی موشک GSLV در 29 مه در اینجا آغاز کردند. سری های ماهواره ای که تداوم خدمات NavIC (ناوبری با صورت فلکی هند) را تضمین می کند.

این ماهواره خدمات موقعیت‌یابی و زمان‌بندی بلادرنگ را بر فراز هند و منطقه‌ای در حدود 1500 کیلومتر در اطراف سرزمین اصلی ارائه می‌کند.

منابع ISRO گفتند که شمارش معکوس برای بلند کردن هواپیما از ساعت 7:12 صبح روز یکشنبه آغاز شد.

وسیله نقلیه پرتاب ماهواره ژئوسنکرون با ارتفاع 51.7 متر، در پانزدهمین پرواز خود، ماهواره ناوبری NVS-01 را با وزن 2232 کیلوگرم در روز دوشنبه در ساعت 10:42 صبح از دومین سکوی پرتاب در مرکز فضایی ساتیش داوان (SHAR) در اینجا، در حدود 130 کیلومتری حمل می کند. چنای.

ISRO گفت: نزدیک به 20 دقیقه پس از پرواز، موشک قرار است ماهواره را در مدار انتقال ژئوسنکرون (GTO) در ارتفاع حدود 251 کیلومتری مستقر کند.

NVS-01 محموله‌های ناوبری L1، L5 و S را حمل می‌کند و در مقایسه با نسل قبلی، سری ماهواره‌های نسل دوم دارای یک ساعت اتمی روبیدیوم بومی هستند.

ISRO گفت: «باند ناوبری L1 برای ارائه موقعیت، ناوبری و زمان‌بندی، خدمات برای کاربران غیرنظامی و قابلیت همکاری با سایر سیگنال‌های GNSS (سیستم ناوبری ماهواره‌ای جهانی) محبوب است. ساعت اتمی روبیدیوم، که بومی توسط مرکز کاربردهای فضایی مستقر در احمدآباد توسعه یافته است، یک فناوری مهم است که تنها تعداد کمی از کشورها از آن برخوردار هستند.

برخی از کاربردهای سری NavIC شامل ناوبری زمینی، هوایی و دریایی، کشاورزی دقیق، خدمات مبتنی بر مکان در دستگاه های تلفن همراه و ماهیگیری دریایی و بسیاری دیگر می باشد.

ماموریت روز دوشنبه ششمین پرواز عملیاتی GSLV با مرحله برودتی بومی است. ISRO گفت که انتظار می رود عمر ماموریت NVS-01 بهتر از 12 سال باشد.