پراچاندا: نخست وزیر نپال پوشپا کمال داهال ‘پراچاندا’ در 31 مه سفر رسمی 4 روزه به هند را آغاز می کند.

پوشپا کمال داهال ‘پراچاندا’ نخست وزیر نپال روز چهارشنبه در یک سفر رسمی چهار روزه به هند سفر می کند و طی آن با همتای هندی خود نارندرا مودی و دیگر رهبران برای تقویت بیشتر روابط دیرینه و چندجانبه دوجانبه گفتگو خواهد کرد. وزارت خارجه اینجا شنبه گفت. این اولین سفر دوجانبه نخست وزیر نپال به خارج از کشور پس از آغاز به کار در دسامبر 2022 خواهد بود.

پراچاندا 68 ساله دخترش گانگا داهال را همراهی خواهد کرد. وی به دعوت نخست وزیر مودی همتای هندی خود به هند سفر می کند.

او رهبری هیئتی متشکل از وزرا، دبیران و مقامات ارشد دولتی را بر عهده خواهد داشت.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که قرار است در این سفر، نخست وزیر با رئیس جمهور دروپادی مورمو و جاگدیپ دانکار معاون رئیس جمهور دیدار کند.

پراچاندا در 1 ژوئن با مودی گفتگوهایی در سطح هیئت خواهد داشت. این گفتگوها با نشست مطبوعاتی مشترک دو نخست وزیر دنبال خواهد شد و افزود که مودی به افتخار همتای خود از نپال و هیأت وی ضیافت ناهاری خواهد پذیرفت.

در این بیانیه آمده است: “این چهارمین سفر نخست وزیر ‘پراچاندا’ به هند به عنوان نخست وزیر نپال است. این سفر روابط دیرینه، چند جانبه و صمیمانه بین نپال و هند را بیشتر تقویت خواهد کرد.”

در این بیانیه آمده است: «نخست وزیر در اجلاس تجاری نپال و هند در دهلی نو که به طور مشترک توسط فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت نپال (FNCCI) و کنفدراسیون صنایع هند (CII) برگزار می شود، سخنرانی خواهد کرد و با رهبران تجاری هر دو کشور تعامل خواهد داشت. در بیانیه این بیانیه آمده است که پراچاندا با جامعه نپالی در هند در مراسم استقبالی که توسط شانکار پراساد شارما سفیر نپال در هند برگزار می شود، تعامل خواهد داشت.

نخست وزیر همچنین قرار است قبل از بازگشت به کاتماندو در 3 ژوئن از اوجاین و ایندور در مادیا پرادش بازدید کند.