پدر شهلا رشید با تهدید به مرگ از طرف دختر ، به دنبال تحقیق برای وجوه است

(این داستان در اصل در ظاهر شد در تاریخ 30 نوامبر سال 2020)

سرینگار: شهلا رشید ، پدر فعال و معاون سابق اتحادیه دانشجویان JNU ، روز دوشنبه به دیلباگ سینگ به JG و DGP ، نامه نوشت و گفت که او پس از تهدید توسط “محافظ” مسلح دخترش برای ترک خانه سرینگر خانواده ، از زندگی خود می ترسد زیرا معاملات سیاسی و مالی او را نپذیرفت. عبدالرشید شورا به دنبال تحقیق در مورد امور مالی دخترش بود و وی را متهم به دریافت 3 کرور روپیه از دو نفر تحت تحقیق برای تأمین بودجه ترور کرد.

شورا گفت که برای اولین بار از طریق وی به شهلا مبلغی پیشنهاد شده است تا به میهمانی که قرار بود توسط افسر سابق IAS شاه فیصل برپا شود ، پیوست. در حالی که او امتناع می ورزید ، گفته می شود دخترش “معامله” را پذیرفته است.

درست دو ماه قبل از دستگیری ظهور وطالی و مهندس رشید (MLA سابق) در پرونده بودجه ترور تحت قانون پیشگیری از فعالیت های غیرقانونی ، من را به محل اقامت سابق در صنعت ناگار در سریناگر فراخوانده بودند. ژوئن 2017 بود و شهلا آخرین ترم خود را در JNU گذراند. او ادعا كرد كه آنها از من خواستند كه Shehla به حزب JKPM بپیوندد (كه در آن زمان تشكیل نشده بود) و آنها 3 كروار روپیه به من می دهند.

شورا ادعا کرد که بلافاصله این دو نفر را رد کرده و به دخترش توصیه کرده است که از چنین افرادی دور شود. “علیرغم مقاومت من ، همسرم زبیده شورا و دختر بزرگم اسما را حمایت از شهلا دیدم و در کنار پسری به نام سکیب احمد از مرکز شهر سریناگر که به عنوان محافظ شخصی محافظ اسلحه شهلا به من معرفی شد ، طرف این معامله قرار گرفتم ، ” او گفت.

شورا گفت: “شهلا مرا تهدید کرد که این معامله را برای کسی یا ملاقات من با ظهور وطالی و مهندس رشید فاش نکنم ؛ در غیر این صورت جان من در خطر خواهد بود.”

شهلا با صدور بیانیه ای در توییتر در مورد بازگشت پدر “بدسرپرست و خشن” خود به دلیل بازدارندگی قانونی وی از ورود به خانه آنها در لال ناگار در محله چاناپورا در سرینگر ، به ادعاها پاسخ داد. وی به حکم دادگاه 17 نوامبر در این زمینه استناد کرد.

شهلا گفت: “در حالی که ما در غم مرگ یکی از اعضای نزدیک خانواده خود سوگوار هستیم ، بسیار ناراحت کننده است که پدر من این بار را برای ادعای کاملاً مشمئز کننده و بی اساس علیه من ، مادر و خواهرم انتخاب کرده است.” “واقعیت این است که من و مادر ، خواهرم و من شکایتی از خشونت خانگی را به دادگاه تقدیم کرده ایم … ادعاهای دروغی که او مطرح می کند ، واکنشی به آن است.”

شورا در شکایت خود از DGP گفت که او “اعتقاد جدی به اینکه فعالیت های ضد ملی در خانه من در جریان است” داشت.

وی گفت که قرار منع تعقیب شده توسط شهلا در دادگاه دادگاه جلسات اضافی سریناگر متوقف شده و مقامات به وی اجازه داده اند که به خانه اش برگردد. “علی رغم دستور دادگاه ، پلیس محلی من را در خانه همراهی نکرد. من خودم رفتم ، اما ساکیب و همکاران مسلح او را تهدید کردند و پس از آن از سریناگر به جامو فرار کردم.”

DGP نامه را برای اقدامات مناسب به IGP (محدوده کشمیر) ارسال کرده است.