پاکستان: پلیس به خانه شیخ رشید احمد وزیر سابق فدرال یورش برد و او را دستگیر نکرد.

به گزارش ARY News، گروه های سنگین پلیس و کماندوهای نخبه روز دوشنبه به لعل هاولی – محل اقامت و مقر عوامی مسلم لیگ (AML) و وزیر کشور سابق شیخ رشید احمد حمله کردند.

شیخ رشید در واکنش به این یورش گفت که او و برادرزاده اش مورد هدف دولت قرار گرفته اند و آنها در هیچ گونه خرابکاری و خشونت دست نداشته اند.

تیم پلیس مدام از خادمان خانه در مورد محل اختفای شیخ رشید و شیخ رشید شفیق به دلیل عدم حضور آنها سوال می کرد. به گزارش ARY News، بعداً تیم های پلیس به خانه اجدادی رشید در بازار سرافه یورش بردند.

شیخ رشید از متحدان تحریک انصاف پاکستان (PTI) و از دستیاران نزدیک عمران خان است. اوایل ژانویه، رشید به اتهام این که آصف علی زرداری، رئیس جمهور سابق پاکستان، توطئه ای برای ترور عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان طراحی کرده بود، دستگیر شد.

در همین حال، پلیس پنجاب روز دوشنبه فیاض الحسن چوهان رهبر تحریک انصاف پاکستان را در خارج از یک هتل خصوصی در نزدیکی لیاقت باغ دستگیر کرد.

به گزارش ملت، چوهان به اتهام تحریک خشونت و ایجاد هرج و مرج در اعتراضات اخیر توسط پلیس بازداشت شد.

چوهان زمانی که از دروازه اصلی لیاکوت باغ به باشگاه خبرنگاران می رفت دستگیر شد. به گزارش ARY News، او گفت که علیرغم قرار وثیقه موقت، پلیس در حال یورش به خانه او است و برادر شوهرش را که یک بیمار قلبی است دستگیر کرده است. پلیس پس از ‘اعتراضات خشونت آمیز’ پس از دستگیری عمران خان، رئیس حزب در پرونده القادر تراست، سرکوب رهبران و کارگران حزب تحریک انصاف پاکستان را آغاز کرده است.

پس از آن که عمران خان، نخست وزیر پیشین و رئیس تحریک انصاف پاکستان روز سه شنبه در دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) دستگیر شد، درگیری های خشونت آمیزی در سراسر پاکستان آغاز شد.

اعتراضات در شهرهای دورافتاده و بزرگ برگزار شد، زیرا کارگران حزب به دلیل دستگیری رئیس خود به آشوب کشیده شدند و بلوچستان، پنجاب، خیبر پختونخوا و اسلام آباد نیروهای مسلح را برای تضمین نظم و قانون احضار کردند.