پاکستان بودجه اولیه خرید واکسن COVID-19 را تأیید کرد

اسلام آباد: وزیر بهداشت عملا گفت ، پاکستان روز سه شنبه 150 میلیون دلار بودجه برای خرید واکسن COVID-19 تصویب کرد که در ابتدا برای آسیب پذیرترین 5٪ از جمعیت است.

فیصل سلطان در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد در یک کنفرانس خبری گفت که مرحله اولیه واکسیناسیون به تهیه عکسهای رایگان برای کارکنان خط مقدم پزشکی و افراد بالای 65 سال اختصاص دارد ، و افزود که پیش بینی برای تأمین بودجه برنامه در جلسه هیئت دولت داده شده است. به ریاست نخست وزیر عمران خان.

سلطان ، مشاور ویژه نخست وزیر در امور بهداشت ، گفت که هیئتی از متخصصان در حال تهیه لیستی از توصیه ها در مورد نحوه تهیه واکسن هستند.

وی گفت: “خواهیم دید که آیا باید به بیش از یک منبع از جمله برخی از تولیدکنندگان غربی یا برخی از چینی ها ضربه بزنیم ، بنابراین با همه این گزینه ها پیش خواهیم رفت.”

سلطان گفت ، در هنگام انتخاب ، تأثیر واکسن ، سطح حفاظت و ایمنی ، و همچنین شرایط ذخیره سازی “زنجیره سرد” و توانایی پاکستان برای دستیابی به سهام در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود ، گفتگوی اولیه با چندین شرکت آغاز شده است.

پاکستان آزمایشات بالینی فاز III را برای کاندیدای واکسن COVID-19 CanSino Biologics ، Ad5-nCoV ، با هدایت موسسه ملی بهداشت (NIH) و شرکت دارویی AJM – نماینده محلی CanSino – آغاز کرده است.

ملت 220 میلیون نفری آسیای جنوبی برای مهار عفونت های جدید و افزایش تعداد بیماران COVID-19 در بیمارستان ها در اواخر ماه نوامبر تعطیل کرد.

دولت پاکستان 67 کشته ، بالاترین میزان تلفات یک روز اخیر در ماهها و 2،458 مورد جدید را در روز سه شنبه گزارش کرد که 2165 بیمار در بیمارستان ها در شرایط بحرانی قرار دارند.

به طور کلی تاکنون 400 هزار و 482 مورد در کشور ثبت شده و 8091 مورد مرگ گزارش شده است.