پاوارها و چرخش های مکرر در سیاست ماهاراشترا

جبهه MVA Uddhav Shiv Sena-NCP-Congress در ماهاراشترا در انتظار صدور حکم دادگاه عالی در درخواست رد صلاحیت MLAs CM Eknath Shinde به رهبری Shiv Sena، حتی در زمانی که رهبری Sharad Pawar-Sena از نظر بالینی بالینی “سوت دهنده” طراحی شده بود، موقعیت خود را آغاز کرده است. برخی از خودی‌های MVA گفتند که act’ در حال حاضر، پیشنهاد را که بنا بر گزارش‌ها برای شکار غیرقانونی MVA MLA به عنوان بخشی از طرح اضطراری خود BJP برای مقابله با دستور SC شکسته است.

از آنجایی که آجیت پاوار، رهبر ارشد NCP، که همچنین برادرزاده شراد پاوار است، سرانجام در مقابل رسانه ها آمد تا این سر و صدای طولانی مبنی بر اینکه قصد دارد با حامیانش به BJP برود، رد کرد، این سوال مطرح می شود که آیا پاور جونیور بود یا خیر. در اواسط راه “خنثی” شد یا بخشی از توطئه بزرگتری بود که عمویش با جلب اعتماد رهبری سنا به رهبری تاکری برای افشای پیشنهاد شکار غیرقانونی طرف مقابل، آن را اجرا کرد.

وقتی شارد پاور در آخر هفته گذشته با تاکری مذاکره کرد، طرح به جوش آمد. روز بعد، سانجی راوت، رهبر سنا، که در جلسه بلوط نقره ای نیز حضور داشت، در سخنران سنا “سامانا” دیدگاهی ضربه به ضربه در مورد آنچه پاوار به رهبری سنا گفته بود ارائه کرد. این فشار بر «برخی از MLAهای NCP» اعمال می شد تا به طرف حاکم بروند. و “گزارش” راوت باعث شد که پاوار در طول جلسه اظهار داشته باشد که نه او و نه NCP با BJP دست در دست نخواهند داد و اگر MLAهای NCP این کار را انجام دهند، در ظرفیت فردی خود عمل خواهند کرد. در حالی که «انحصار سامانا» توسط برخی پیش‌بینی می‌شود که پاوار جونیور و حدود 30 تا 40 نماینده NCP MLA به طرف BJP خواهند رفت، در realpolitik، پیام ارسالی دوگانه بود. این یک هشدار قرمز در مورد یک عملیات شکار غیرقانونی به صدا درآمد و اینکه پاوار برخی از MLA های NCP را دستگیر کرده بود که تحت فشار هستند. مهمتر از آن، تبلیغ می‌کرد که هر کسی از NCP که به BJP می‌رود، نه تنها برخلاف میل شراد پاور، بلکه در واقع با ضربه زدن به “صاحب” این کار را انجام می‌دهد. اتفاقاً پاوار هرگز این گزارش را رد نکرد.

هنگامی که اپیزود با بیرون آمدن آجیت پاوار برای پاک کردن هوا به اوج خود رسید، بسیاری در آن ردپایی از کنش سال 2019 را می بینند، زمانی که پاوار جونیور اقدامی کوتاه انجام داد تا به عنوان معاون CM سوگند یاد کند و تنها برای رهبری مدیر ارشد خود، Devendra Fadnavis و BJP در مسیر باغ قرار گیرد. قبل از بازگشت به Pawar Sr. در حالی که برخی در ابتدا ادعا می کردند که Ajit Pawar NCP را جدا کرده است، اما بعداً بیشتر به عنوان او در حال انجام یک “عمل اسب تروا” ماهرانه برای عمویش دیده شد، زمانی که MVA تازه تشکیل شده در حال تعجب بود که چگونه می تواند به دست آورد. مرکز و فرماندار حکومت رئیس جمهور را در ماهاراشترا لغو کردند. آخرین مورد بود، «reverse-swing-II» آجیت پاوار یا اینکه او با مردی از عمویش روبرو شد، همچنان در هاله ای از رمز و راز باقی مانده است.

اما از آنجایی که MVA در انتظار حکم SC در مورد سرنوشت دولت Shinde-BJP – در حالی که هیچ یک در موقعیتی نیستند که آن را درست حدس بزنند – مراقبت می کند – با این حال نشانه هایی وجود دارد که در صورت صدور حکم مساعد برای MVA، می تواند NCP را که اکنون بزرگ‌ترین حزب در ائتلاف مخالفان پس از سنا است، به اسب اصلی طرح بازی ائتلاف مخالف تبدیل کنید. جنگ ماراتا در هر زمانی قبل از 15 مه تشدید خواهد شد.