پاندیت های پادشاه: مهاجران هندی در بریتانیا تاج گذاری را با هاوان ها و گاربا جشن می گیرند

از رهبران هندو، سیک، بودایی، جین و جوامع مسلمان شرکت کننده در تاجگذاری پادشاه چارلز سوم گرفته تا برگزاری مراسم هاوان و خواندن سرودهای سانسکریت، دیاسپورای هندی چیزهای زیادی برای تشویق و جشن گرفتن در روز شنبه در اینجا داشتند.

شاه چارلز سوم با ایجاد یک سابقه جدید، توسط رهبران هندو، جین، بودایی، سیک و مسلمان در طول مراسم تاجگذاری، جلالهایی به او اهدا شد. او همچنین سوگند یاد کرد که «خدمت کنم» – نه خدمت کنم – و به هر ایمان و اعتقادی کمک کند تا راه های آرامش را بیابد. معاون ارگ گروه کر در این مراسم مسلمان است.

مهاجران هندی به تعداد زیادی در خارج از محوطه کاخ باکینگهام و همچنین هاید پارک و گرین پارک حضور داشتند تا پادشاه و ملکه کامیلا را تشویق کنند. آنها برای تماشای مراسم در برابر نم نم نم نم نم نم نم باران بی وقفه که گاهی شدید می شد، جسارت کردند. بسیاری از آن‌ها مجبور بودند به تماشای مراسم روی صفحه‌های غول‌پیکری که در مکان‌های عمومی نصب شده بودند، رضایت دهند، در حالی که تعداد زیادی در خیابان برای تشویق به هنگام عبور کالسکه سلطنتی صف کشیده بودند.

برخی از هندی‌ها مراسمی را در لوید پارک، کرویدون جنوبی در اینجا ترتیب دادند تا این مناسبت را جشن بگیرند. نیتین مهتا، که ریاست انجمن گیاه‌خواران و وگان هند را بر عهده دارد و سازمان‌دهنده اصلی این رویداد بود، به ET گفت که این کار مطابق با رویه هند در برگزاری نماز و هاوانا هنگام تاج‌گذاری پادشاه جدید انجام شد. او گفت: “زمانی که لرد رام و دیگر پادشاهان هندو به سلطنت رسیدند، هاوان برگزار شد. ما این رویداد را ترتیب دادیم تا به مردم بریتانیا پیامی ارسال کنیم که با آنها هستیم و برای پادشاه آرزوی سلامتی داریم.”

یک کشیش هندو، پرانشوار داس، از فرقه ISKCON، هاوان را اجرا کرد. سرودهای مقدس به زبان سانسکریت خوانده شد و سپس سرودهایی اجرا شد. بهاراتناتیام و گاربا و همچنین موسیقی بخشی از این جشن بودند.

نامه ای از کاخ سلطنتی به برگزارکنندگان نیز قرائت شد. سرهنگ ری ویلکینسون، نماینده پادشاه برای کرویدون، در این مراسم حضور داشت و از جامعه هندی برای سازماندهی نماز قدردانی کرد.