پارلمان: «استبدادی خود ستایشگر» نخست وزیر ساختمان جدید پارلمان: کنگره را افتتاح کرد

کنگره روز یکشنبه پس از افتتاح ساختمان جدید پارلمان، نخست وزیر نارندرا مودی، حمله کوبنده ای را علیه نخست وزیر نارندرا مودی آغاز کرد و گفت که “نخست وزیر مستبد خود ستایشگر با تحقیر کامل رویه های پارلمانی” مجموعه جدید را افتتاح کرده است. نخست وزیر مودی صبح یکشنبه ساختمان جدید پارلمان را افتتاح کرد.

جیرام رامش دبیر کل کنگره با حمله به نخست وزیر گفت: “در این روز، 28 مه: نهرو، فردی که بیشترین تلاش را برای پرورش دموکراسی پارلمانی در هند انجام داد، در سال 1964 سوزانده شد. سوارکار، فردی که اکوسیستم ایدئولوژیکی او منجر به قتل شد. مهاتما گاندی در سال 1883 به دنیا آمد.

رامش همچنین گفت که در این روز رئیس جمهور دروپادی مورمو – اولین آدیواسی که رئیس جمهور شد – اجازه ندارد به وظایف قانون اساسی خود عمل کند و ساختمان جدید پارلمان را افتتاح کند.

او گفت: «نخست وزیر مستبد خود ستایشگر با تحقیر کامل رویه های پارلمانی، که به ندرت در پارلمان شرکت می کند یا در آن شرکت می کند، ساختمان پارلمان جدید را در سال 2023 افتتاح می کند.

رامش گفت که جعل حقایق توسط “محریفان” و طبل زدن رسانه ها در سال 2023 به پایین ترین حد خود می رسد.

کنگره و BJP بر سر تاریخ سنگول که روز یکشنبه در ساختمان جدید پارلمان نصب شد و افتتاح پارلمان جدید توسط نخست وزیر انجام شد، درگیر جنگ لفظی شده اند.

چندین حزب اپوزیسیون این مراسم را بایکوت کرده اند و ادعا می کنند که رئیس جمهور و نه نخست وزیر باید ساختمان جدید پارلمان را افتتاح کند.