پادشاه چارلز: الماس کالینان آفریقایی روی تاج پادشاه چارلز بعید است که بازگردانده شود، دلیل این است که

Pretty Yende خواننده اپرا و Naledi Pandor وزیر امور خارجه تنها نمایندگان آفریقای جنوبی نبودند که در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم حضور داشتند. سنگ های برش خورده از الماس کولینان، بزرگترین الماس خشن با کیفیت جواهر که تاکنون کشف شده است، نیز در این مراسم حضور داشتند.

الماس کولینان که به نام توماس کولینان، رئیس شرکت معدنی که در سال 1905 آن را در آفریقای جنوبی کشف کرد، نامگذاری شده است، توسط دولت مستعمره ترانسوال خریداری شد و بر اساس گزارش ها در سال 1907 به پادشاه ادوارد هفتم اهدا شد. سپس الماس برش داده شد. به نه سنگ و 97 قطعه.

بزرگترین این سنگ ها که به نام کولینان 1 یا ستاره آفریقا شناخته می شود، در بالای عصای اهدایی به شاه چارلز در مراسم تاج گذاری قرار گرفت. سنگ مهم دیگری، کولینان 2، در جلوی تاجی که او بر سر داشت قرار داشت. سنگ های اضافی از الماس کولینان یا در اختیار خانواده سلطنتی بریتانیا هستند یا در برج لندن به نمایش گذاشته شده اند.

تاجگذاری مجدداً درخواستها برای بازگرداندن الماسهای کولینان به آفریقای جنوبی را برانگیخته است. این خواسته‌ها بخشی از یک گفتگوی جهانی گسترده‌تر در مورد بازگرداندن آثار فرهنگی گرفته شده از مستعمرات سابق توسط قدرت‌های استعماری است.

توجیهات بازگرداندن الماس های کولینان از سوی افراد و گروه های مختلف مطرح شده است. سومین حزب سیاسی بزرگ آفریقای جنوبی، مبارزان آزادی اقتصادی، و عضو پارلمان ویوولوتو زونگولا از جنبش تحول آفریقا، هر دو از بازگشت خود دفاع کرده اند. علاوه بر این، موتوسی کامانگا، وکیل و فعال ژوهانسبورگ، طوماری آنلاینی را آغاز کرد که 8000 امضا به نفع بازگرداندن به کشور جمع آوری کرد.

در حالی که فعالان بر این باورند که ادعای اخلاقی آنها برای بازگرداندن الماس ها غیرقابل انکار است، هنگام بررسی چنین بازگشتی به کشور، چندین پیچیدگی ایجاد می شود.

داستانی در مورد بدست آوردن الماس توسط تاج

یک عارضه مربوط به شرایطی است که در آن الماس به دست آمده است. گزارشی در The Conversation می‌گوید که در سال 1907، لوئیس بوتا، نخست‌وزیر ترانسوال، یکی از جمهوری‌های بوئر که در جنگ آفریقای جنوبی توسط بریتانیا شکست خورد، پیشنهاد خرید الماس کولینان را به عنوان نماد وفاداری به پادشاه ادوارد هفتم داد. با توجه به نقش قبلی او به عنوان ژنرال بوئر در طول جنگ، ژست بوتا کنجکاو به نظر می رسد. با این وجود، توجه به این نکته مهم است که الماس ها به طور قانونی توسط دولت پیشین آفریقای جنوبی به جای سرقت داده شده است.

چرا الماس آفریقایی در تاج بازگردانده نمی شود؟

احتمال بازگرداندن الماس ها مشخص نیست، به ویژه بدون درخواست رسمی از سوی دولت آفریقای جنوبی. شاه چارلز از تحقیقات در مورد ارتباط سلطنت با برده داری حمایت کرده است، اما از بین بردن جواهرات تاج بسیار بعید است. هر تصمیمی در رابطه با الماس‌ها در نهایت بر عهده دولت حاکم خواهد بود، اما چنین اقدامی احتمالاً مخالفت جناح راست حزب محافظه‌کار را برانگیخت که هدف آن برانگیختن «جنگ‌های فرهنگی» با محوریت سفیدی و ناسیونالیسم است.

دولت‌های بریتانیا ممکن است استدلال کنند که الماس‌های کولینان به‌طور رایگان توسط لوئیس بوتا داده شده است، و اگر آفریقای جنوبی به دنبال بازگرداندن آنها باشد، باید تلاشی مصمم انجام دهد.

سوالات متداول

Q1: آیا الماس کولینان در تاج سلطنتی قرار دارد؟
الماس باشکوه کولینان – بزرگترین الماسی که تاکنون پیدا شده است – در جواهرات تاج گنجانده شده است.

Q2: چه الماسی در تاج پادشاه است؟
الماس کولینان II

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.