وقت آن است که دونالد ترامپ قبول کند: باراک اوباما

واشنگتن: زمان آن رسیده است كه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، به جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب تن دهد ، زیرا هیچ سناریویی برای معكوس كردن نتیجه انتخابات وجود ندارد ، سلف او باراك
اوباما گفته است.

ترامپ که از پذیرش امتناع می ورزد ، 232 رأی کالج انتخاباتی دارد. وی نتایج انتخابات را در ایالت های مختلف از جمله پنسیلوانیا ، نوادا ، میشیگان ، جورجیا و آریزونا به چالش کشیده است. وی خواستار بازشماری مجدد در ویسکانسین شده بود.

در همه این ایالت ها ، او ادعا کرد که تقلب گسترده رای دهندگان و قصور در انتخابات وجود دارد.

بایدن 306 رای از 538 رأی هیئت انتخاباتی دارد که بسیار بالاتر از نیمه 270 رأی است.

“کاملا،”
اوباما در مصاحبه ای 60 دقیقه از اخبار CBNS در مصاحبه ای که روز یکشنبه پخش شد ، در پاسخ به این س askedال که آیا از نظر وی زمان آن است که ترامپ قبول کند.

“خوب ، منظورم این است که ، فکر می کنم زمان آن فرا رسیده بود که احتمالاً تسلیم شود – روز بعد از انتخابات – یا حداکثر ، دو روز پس از انتخابات. وقتی به طور عینی به اعداد نگاه کنید ، جو بایدن به راحتی برنده خواهد شد. هیچ سناریویی وجود ندارد که در آن حالت ها به سمت دیگری برگردند و مطمئناً برای معکوس کردن نتیجه انتخابات کافی نیست.
اوباما گفت

کاخ سفید ترامپ بیش از احترام به امتیاز ، از آزاد کردن بودجه و امکانات معمول برای دولت جدید در حال کاهش است. رئیس جمهور منتخب بایدن جلسات توجیهی مخفی امنیت ملی را دریافت نمی کند همانطور که ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود انتخاب کرد ،
اوباما ادعا شده

با ادعای اینکه یک رئیس جمهور یک کارمند عمومی است ،
اوباما گفت که آنها با طراحی کارمندان موقت دفتر هستند.

“و وقتی وقت شما تمام شد ، این وظیفه شماست که کشور را در درجه اول قرار دهید و فراتر از خود ، منافع خود و ناامیدی های خود فکر کنید. توصیه من به رئیس جمهور ترامپ این است که اگر می خواهید در این اواخر بازی به عنوان کسی که کشور را در اولویت قرار دارد از شما یاد شود ، وقت آن است که شما همان کار را انجام دهید. ”

در پاسخ به یک سوال ،
اوباما گفت كه دشمنان آمریكا شاهد تضعیف این كشور بوده اند ، نه فقط به عنوان نتیجه این انتخابات ، بلكه طی چند سال گذشته.

وی ادامه داد: “ما در دولت سیاست این شکاف ها را داریم که آنها متقاعد شده اند می توانند از آن بهره ببرند. یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که سیاست های حزبی باید در لبه آب متوقف شود ، درست است؟ وقتی صحبت از سیاست خارجی ما می شود ، این ایالات متحده آمریکا است و نه ایالات تقسیم شده آمریکا. ”
اوباماکه آخرین کتاب “سرزمین موعود” اواخر این هفته وارد بازار شد ، گفت.

وی افزود: “ما از دوره ریاست جمهوری گذشته ایم كه به كلی از هنجارهای اساسی نهادی بی توجه بوده است ، انتظاراتی كه از رئیس جمهور داشتیم و قبلاً توسط جمهوری خواهان و دموكرات ها مشاهده شده بود. و شاید مهمتر از همه ، و ناامیدکننده ترین ، آنچه ما دیده ایم این است که برخی افراد آن را فروپاشی حقیقت می نامند ، چیزی که با ترامپ رئیس جمهور کناره گیری تسریع شده است ، این حس نه تنها لازم نیست که حقیقت را بگوییم ، بلکه حقیقت هم ندارد حتی مهم نیست. ”

هنگامی که در مورد ادعاهای ترامپ در مورد تقلب گسترده در انتخابات سال شد ،
اوباما گفت که رئیس جمهور دوست ندارد باخت و هرگز ضرر را قبول نمی کند.

“من از این واقعیت بیشتر ناراحت هستم که سایر مقامات جمهوری خواه که به وضوح می دانند بهتر با این کار روبرو هستند ، او را به این شیوه طنز می دهند. این یک قدم دیگر در مشروعیت زدایی نه فقط از دولت بایدن ، بلکه به طور کلی از دموکراسی است. و این یک مسیر خطرناک است. ”

“ما هرگز قبول نمی کنیم که اگر بچه های خودمان از دست بدهند ، چنین رفتاری داشته باشند ، درست است؟ منظورم این است که اگر دخترانم در هر نوع مسابقه ، طرف مقابل را متهم می کردند که وقتی باخته بود ، تقلب می کند ، وقتی هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد ، ما آنها را سرزنش می کنیم. من فکر می کنم طی چند سال گذشته این حس وجود داشته است که به معنای واقعی کلمه برای به دست آوردن قدرت هر چیزی پیش می رود و توجیه می شود. ”

“و این فقط مختص ایالات متحده نیست. مردان و دیکتاتورهای قدرتمندی در سراسر جهان وجود دارند که فکر می کنند ، “من می توانم برای ماندن در قدرت دست به هر کاری بزنم. من می توانم مردم را بکشم. می توانم آنها را به زندان بیندازم. من می توانم انتخابات جعلی برگزار کنم. من می توانم روزنامه نگاران را سرکوب کنم. اما این چیزی نیست که قرار است ما باشیم. رئیس جمهور سابق گفت: “یکی از نشانه هایی که فکر می کنم جو بایدن باید به جهان بفرستد این است که:” نه ، آن ارزشهایی که ما تبلیغ کردیم و به آنها اعتقاد داشتیم و به آنها مشترک شدیم – ما هنوز هم اعتقاد داریم. ”

اوباما امیدوار بود که رئیس جمهور جدید بتواند لحن جدیدی ایجاد کند.

وی ادامه داد: “این نمی تواند تمام مشکلات موجود در واشنگتن را حل کند. من فکر می کنم ما باید با رسانه ها و شرکت های فناوری کار کنیم تا راه هایی را برای اطلاع رسانی بهتر مردم در مورد مسائل و تقویت استانداردهایی که می توانند حقیقت را از داستان جدا کنند ، تقویت کنیم. من فکر می کنم که ما باید در سطح محلی کار کنیم. ”

با مشاهده اینکه مجموعه ای از سنت ها وجود دارد که ایالات متحده در انتقال صلح آمیز قدرت از آنها پیروی کرده است ،
اوباما گفت كه رئیس جمهور كنار رفته رئیس جمهور آینده را تبریک می گوید ، به دولت و نهادها دستور می دهد تا با دولت جدید كه در حال آمدن است همکاری كنند.

“شما رئیس جمهور منتخب را به دفتر بیضی دعوت می کنید و سپس در روز تحلیف ، رئیس جمهور رئیس جمهور منتخب را به کاخ سفید دعوت می کند و یک پذیرایی کوچک وجود دارد. و سپس شما به سمت محل تحلیف رانندگی می روید ، و رئیس جمهور معزول آنجا می نشیند و به عنوان سوگند رئیس جمهور جدید بخشی از مخاطبان است. ”

“و در آن مرحله ، رئیس جمهور خارج شده مانند همه شهروندان است و این رئیس جمهور جدید را مدیون این فرصت است که تمام تلاش خود را به نمایندگی از مردم آمریکا انجام دهد. آیا دونالد ترامپ همان کاری را انجام خواهد داد یا خیر. تاکنون ، این رویکرد او نبوده است. اما شما می دانید که امید بهار ابدی است. آنجا یک سرزمین موعود وجود دارد ، ”
اوباما گفت