وزیر کشور آمیت شاه وضعیت مانیپور را به دقت زیر نظر دارد و ورودی های منظم را دریافت می کند

منابع روز جمعه گفتند که آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه از نزدیک وضعیت مانیپور را زیر نظر دارد و دائماً با مقامات ارشد ایالتی و دولت مرکزی در تماس است. شاه که در پایتخت ملی می ماند، همچنین از آژانس های امنیتی و اطلاعاتی در مورد وضعیت مانیپور که در روز جمعه آرام اما متشنج باقی ماند، اطلاعات منظمی دریافت می کند.

منابع گفتند که وزیر کشور از نزدیک وضعیت مانیپور را زیر نظر دارد و مرتباً از مقامات ارشد ایالت و دولت مرکزی به روز رسانی می کند.

روز پنجشنبه، شاه دو کنفرانس ویدئویی با حضور وزیر ارشد مانیپور، وزیر ارشد ایالت، رئیس پلیس، وزیر کشور اتحادیه و سایر مقامات ارشد دولت مرکزی برگزار کرد.

وی همچنین با وزرای ارشد نیفیو ریو از ناگالند، زورامتانگا از میزورام و هیمانتا بیسوا سارما از آسام با توجه به وضعیت روز پنجشنبه مانیپور گفتگوهای تلفنی انجام داد.

منابع گفتند، در همین حال، حداقل پنج افسر درجه معاون بازرس کل (DIG) و هفت سرپرست ارشد پلیس (SSP) و افسران رده SP CRPF وظیفه هماهنگی استقرار نیروهای امنیتی مختلف در مانیپور خشونت‌زده را بر عهده دارند.

این مرکز همچنین حدود 20 شرکت جدید نیروهای پلیس مسلح مرکزی (CAPFs)، از جمله CRPF و BSF را به این ایالت پر دردسر اعزام کرده است. القای یگان های CAPF جدا از ستون های ارتش و تفنگ های آسام در حال انجام است.

یک منبع گفت که برخی از این افسران ارشد به سرعت از دهلی و رانچی به داخل منتقل می شوند. درگیری‌ها روز چهارشنبه در مانی‌پور آغاز شد و یک شبه با حملات متقابل توسط جوامع رقیب در تلافی حملات قبلی، پس از آن که قبایل ناگا و کوکی «راهپیمایی همبستگی قبیله‌ای» را در اعتراض به اقدامات برای دادن وضعیت قبیله‌ای برنامه‌ریزی‌شده به جامعه متی ترتیب دادند، تشدید شد.

دولت ایالتی روز پنجشنبه دستور تیراندازی در موارد شدید را برای مهار خشونت های مارپیچ که بیش از 9000 نفر را از روستاهایشان آواره کرده است، صادر کرد.