وزیر امور خارجه هند برای ادامه مشارکت سیاسی و توسعه با نخست وزیر نپال دیدار می کند

وزیر امور خارجه هند روز پنجشنبه از نخست وزیر نپال ، شارما اولی ، که شامل یک جلسه یک به یک بود ، خواستار پیشبرد روابط سیاسی منحصر به فرد و مشارکت توسعه بود. روابط ویژه هند و نپال و اهمیت احترام به حساسیت های یکدیگر در جلسه کاتماندو ذکر شد. هر دو طرف احساس کردند که باید روی نکات مثبت روابط گسترده تمرکز کنند. وی جدا از گفتگو با وزیر خارجه نپال ، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه را نیز فراخواند. علاوه بر این او با هیئت های نمایندگان کنگره نپالی و رهبران مادش دیدار کرد.

منابع به ET گفتند ، مذاکرات وزیر امور خارجه با اولی شامل بازنگری صریح وضعیت روابط دوجانبه و پتانسیل نزدیکتر شدن هند و نپال بود. اولی تمایل نپال را برای ایجاد انگیزه در روابط دو جانبه و ارتقا the سطح تعامل دو جانبه بیان کرد. منابع آگاه كردند ، بحث و گفتگو درباره اقدامات خاصي كه مي توان در اولين زمان براي نهايي ساختن پروژه هاي اصلي از جمله پروژه چند منظوره پانچشوار و همچنين راه اندازي ابتكارهاي اقتصادي جديد انجام گرفت. همچنین در مورد جلسات خاص که می تواند برای حفظ تعامل سطح بالا و پرداختن به موضوعات مورد علاقه متقابل برنامه ریزی شود ، بحث و گفتگو صورت گرفت. منابع افزودند ، لزوم از سرگیری تماس های مردم با مردم ، از جمله شروع حباب سفر هوایی بین هند و نپال ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اولی از FS برای کمک هند در طول Covid تشکر کرد. بحث در مورد تولید و استفاده از واکسن صورت گرفت. شرینگلا اطمینان داد که نیاز نپال در اولویت بررسی خواهد شد. وی علاقه هند را به تعمیق روابط اقتصادی ، ارتقا conn اتصال ، گسترش مشارکت توسعه و تقویت ارتباطات بین مردم ، به ویژه در میان جوانان ، انتقال داد. وی در مورد پروژه های متعددی که توسط هند تأمین می شود و به سود همه اقشار جامعه نپال است ، به اولی توضیح داد. وی همچنین از نپال دعوت کرد تا از بازار و رشد اقتصادی هند بهره ببرد.

شرینگلا در دیدار خود با رئیس جمهور ، او را در جریان وضعیت روابط دوجانبه و تحولات اخیر ، از جمله همکاری های مرتبط با کوید قرار داد. وی پیش از این ، در دیدار خود با وزیر امور خارجه ، دعوتنامه S Jaishankar را به وزیر امور خارجه نپال برای دیدار از هند برای دور بعدی نشست کمیسیون مشترک منتقل کرد. وی همچنین 2000 ویال تزریق Remdesivir را به عنوان بخشی از حمایت هند از نپال در تلاش برای مبارزه با Covid تحویل داد.

گفتگوها بین دو وزیر امور خارجه کل مواردی را در بر گرفت که روابط دوجانبه را در بر می گیرد. هر دو طرف پروژه های مختلف و سایر فعالیت های در دست اقدام را ارزیابی کرده و اقدامات لازم برای تسریع در آنها را شناسایی کردند. منابع آگاه ، هر دو طرف دیدگاه های خود را در مورد مسائل مرزی به اشتراک گذاشتند و در مورد راه های پیشبرد آن تحت مکانیسم های مناسب دو جانبه گفتگو کردند.

روز جمعه شرینگلا سخنرانی برگزار خواهد کرد که توسط انستیتوی دیپلماسی و امور بین الملل آسیا برگزار می شود. بعداً ، وی برای افتتاح سه مدرسه بازسازی شده با کمک هند از منطقه گورخا دیدن خواهد کرد. وی همچنین از راه دور یک پروژه بودجه ای برای بازسازی صومعه گاشای تاشوپ (تار) در منطقه مانانگ با بودجه هند افتتاح خواهد کرد.