وبلاگ مرکزی وب مستر رسمی Google: چگونه با اسپم جستجو در Google مبارزه کردیم

هر جستجو مهم است. به همین دلیل است که هر زمان برای یافتن اطلاعات مرتبط و مفید به جستجوی Google مراجعه می کنید ، تعهد مداوم ما این است که اطمینان حاصل کنیم کاربران بالاترین نتایج ممکن را دریافت می کنند.

متأسفانه ، در وب برخی از رفتارها و محتوای مخرب وجود دارد که ما آنها را “وب اسپم” می نامیم که می تواند تجربه افرادی را که برای یافتن اطلاعات مفید می آیند پایین بیاورد. ما تعدادی تیم داریم که برای جلوگیری از نمایش هرزنامه وب در نتایج جستجوی شما تلاش می کنند و جلو ماندن از اسپمرها یک چالش مداوم است. در عین حال ، ما برای اطمینان از اینکه آنها بهترین روش ها را دنبال می کنند و می توانند در جستجو موفقیت کسب کنند ، محتوای عالی را در وب باز در دسترس قرار می دهیم ، با آنها ارتباط برقرار می کنیم.

با نگاهی به سال گذشته ، در اینجا یک عکس کلی از چگونگی مبارزه با هرزنامه در جستجو در سال 2019 و نحوه حمایت از جامعه وب مستر مشاهده می کنید.

مبارزه با هرزنامه در مقیاس


با وجود صدها میلیارد صفحه وب در فهرست ما ، که هر روز میلیاردها پرس و جو ارائه می دهد ، شاید خیلی تعجب آور نباشد که همچنان بازیگران بدی وجود داشته باشند که سعی می کنند رتبه بندی جستجو را دستکاری کنند. در واقع ، ما این را مشاهده کردیم بیش از 25 میلیارد صفحه که هر روز کشف می کنیم هرزنامه هستند. این تعداد زیادی هرزنامه است و نشان می دهد مقیاس ، پایداری و طولی که اسپمرها مایل به انجام آن هستند را نشان می دهد. ما بسیار جدی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که احتمال مواجهه با صفحات هرزنامه در جستجو تا حد ممکن کم است. تلاش های ما کمک کرده است تا اطمینان حاصل شود که بیش از 99٪ بازدید از نتایج ما منجر به تجارب بدون هرزنامه می شود.

به روزرسانی های سال گذشته


در سال 2018 ، ما گزارش دادیم که هرزنامه تولید شده توسط کاربر را 80٪ کاهش داده ایم و خوشحالیم که تأیید می کنیم این نوع سو abuse استفاده در سال 2019 رشد نکرده است. هرزنامه پیوند همچنان به عنوان یک فرم محبوب از هرزنامه شناخته می شود ، در مهار تأثیر آن در سال 2019 موفق است. بیش از 90٪ از هرزنامه های لینک توسط سیستم های ما جذب شده اند ، و روش هایی مانند پیوندهای پولی یا تبادل لینک کمتر موثر بوده اند.

هرزنامه هک شده اگرچه هنوز هم به عنوان یک چالش معمول مشاهده می شود ، در مقایسه با سالهای گذشته ثبات بیشتری داشته است. ما به کار بر روی راه حل هایی برای شناسایی و اطلاع رسانی بهتر از طریق وب سایت ها و سیستم عامل های آسیب دیده و کمک به آنها جهت بازیابی از وب سایت های هک شده ادامه دادیم.

روندهای هرزنامه


یکی از اولویت های اصلی ما در سال 2019 بهبود توانایی های مبارزه با هرزنامه از طریق سیستم های یادگیری ماشین است. راه حل های یادگیری ماشینی ما ، همراه با قابلیت اجرای دستی اثبات شده و آزمایش شده از طریق زمان ، در شناسایی و جلوگیری از ارائه نتایج اسپم به کاربران بسیار مثر بوده است.

در چند سال گذشته ، ما شاهد افزایش سایت های هرزنامه با محتوای خودکار و خراشیده شده با رفتارهایی هستیم که جستجوگران را آزار می دهد یا به آنها آسیب می رساند ، مانند دکمه های جعلی ، تبلیغات طاقت فرسا ، هدایت مجدد مشکوک و بدافزار. این وب سایت ها اغلب فریبنده هستند و هیچ ارزش واقعی برای مردم ندارند. در سال 2019 ، ما توانستیم تأثیر این نوع هرزنامه را در کاربران جستجو بیش از 60 درصد نسبت به سال 2018 کاهش دهیم.


همانطور که ما توانایی و کارایی خود را در جذب هرزنامه افزایش می دهیم ، به طور مداوم در حال کاهش سرمایه گذاری در انواع آسیب ها مانند کلاهبرداری و کلاهبرداری هستیم. این سایت ها مردم را فریب می دهند و فکر می کنند از یک سایت رسمی یا معتبر بازدید می کنند و در بسیاری از موارد ، مردم می توانند اطلاعات شخصی حساس را افشا کنند ، پول خود را از دست بدهند یا دستگاه های خود را با بدافزار آلوده کنند. ما به درخواستهایی که مستعد کلاهبرداری و کلاهبرداری هستند بسیار توجه کرده ایم و تلاش کرده ایم تا از محافظت از کاربران در این فضاها جلوتر باشیم.

کار با مدیران وب و توسعه دهندگان برای وب بهتر

بیشتر کارهایی که برای مبارزه با هرزنامه انجام می دهیم استفاده از سیستم های خودکار برای شناسایی رفتار هرزنامه است ، اما این سیستم ها عالی نیستند و نمی توانند همه چیز را بگیرند. به عنوان فردی که از جستجو استفاده می کند ، می توانید با گزارش هرزنامه در جستجو ، فیشینگ یا بدافزار ، به ما در مبارزه با هرزنامه و سایر مسائل کمک کنید. در سال 2019 تقریباً 230،000 گزارش از هرزنامه جستجو دریافت کردیم و توانستیم در مورد 82٪ از گزارشاتی که پردازش کردیم ، اقدامی انجام دهیم. ما از همه گزارش هایی که برای ما ارسال کرده اید و از راهنمای شما در تمیز نگه داشتن نتایج جستجو قدردانی می کنیم!

بنابراین وقتی این گزارشات را دریافت می کنیم یا تشخیص می دهیم که چیزی کاملاً درست نیست چه کاری انجام می دهیم؟ بخش مهمی از کاری که ما انجام می دهیم این است که وقتی به وب مسترها مشکلی در وب سایت آنها متوجه می شویم ، اطلاع دهیم. در سال 2019 ، ما بیش از 90 میلیون پیام برای دارندگان وب سایت ایجاد کرده ایم تا از آنها در مورد مسائل ، مشکلاتی که ممکن است بر ظاهر سایت آنها در نتایج جستجو تأثیر بگذارد و پیشرفت های بالقوه قابل اجرا ، مطلع شوند. از کل پیام ها ، حدود 4.3 میلیون پیام مربوط به اقدامات دستی بود که ناشی از نقض دستورالعمل های وب مستر ما بود.

و ما همیشه به دنبال راه هایی برای کمک بهتر به صاحبان سایت هستیم. ابتکارات زیادی در سال 2019 با هدف بهبود ارتباطات از جمله پیام های جدید Search Console ، Site Kit برای سایت های وردپرسی یا تأیید خودکار DNS در Search Console جدید انجام شده است. ما امیدواریم که این ابتکارات وب مسترها را به روشهای راحت تری برای تأیید سایت هایشان مجهز کرده باشد و همچنان مفید باشد. ما همچنین امیدواریم که این امر دسترسی سریعتر به اخبار را فراهم کند و مدیران وب بتوانند مسائل مربوط به اسپم وب یا مشکلات هک شده را به طور موثر و کارآمد برطرف کنند.

در حالی که عمیقاً بر روی تمیز کردن هرزنامه متمرکز بودیم ، اما فراموش نکردیم که با پیشرفت وب همراه شویم و در مورد چگونگی درمان پیوندهای “nofollow” دوباره فکر کردیم. در اصل به عنوان ابزاری برای کمک به مبارزه با هرزنامه نظر و حاشیه نویسی لینک های حمایت شده معرفی شده است ، ویژگی “nofollow” راه طولانی را طی کرده است. اما ما در اینجا متوقف نمی شویم. ما معتقدیم زمان آن رسیده است که تکامل بیشتری پیدا کند ، همانطور که توانایی مبارزه با هرزنامه ما تکامل یافته است. ما دو ویژگی پیوند جدید ارائه کردیم ، rel = “sponsored” و rel = “ugc” ، که به مدیران وب راه های اضافی برای شناسایی ماهیت پیوندهای خاص در جستجوی Google ارائه می دهد. همراه با rel = “nofollow” ، ما شروع به درمان این موارد به عنوان نکاتی برای درج رتبه بندی کردیم. ما بسیار هیجان زده هستیم که می بینیم این ویژگی های جدید rel به خوبی توسط مدیران وب در سراسر جهان پذیرفته و پذیرفته شده اند!

تعامل با جامعه

مثل همیشه ، ما از همه فرصت هایی که سال گذشته برای ارتباط با مدیران وب در سراسر جهان داشتیم ، به آنها کمک می کنیم تا حضور خود را در جستجو و شنیدن بازخورد کمک کنند ، سپاسگزاریم ما بیش از 150 ساعت اداری آنلاین ، رویدادهای آنلاین و رویدادهای آفلاین را در بسیاری از شهرهای جهان به طیف گسترده ای از مخاطبان از جمله سئوکاران ، توسعه دهندگان ، بازاریاب های آنلاین و صاحبان مشاغل تحویل داده ایم. در میان آن رویدادها ، ما از جنبش کنفرانسهای وب مستر خود در 35 مکان در 15 کشور و 12 زبان در سراسر جهان خوشحال شده ایم ، از جمله اولین نسخه اجلاس محصولات در Mountain View. گرچه ما در حال حاضر قادر به میزبانی رویدادهای حضوری نیستیم ، اما در آینده منتظر تعداد بیشتری از این رویدادها و نقاط تماس مجازی هستیم.

ما می دانیم که سفر ما به وب بهتر با شما ادامه دارد و ما دوست داریم که این کار را با شما در سال آینده ادامه دهیم! بنابراین ، در تماس باشید توییتر، یوتیوب ، وبلاگ ، انجمن راهنما یا شخصاً در یکی از همایش های ما در نزدیکی شما دیدن کنید!

ارسال شده توسط گیلاس پروماوین ، روابط جستجو و دوی نگوین ، تحلیلگر کیفیت جستجو