واکسن: زنجیرهای سرد ، سیستم واکسیناسیون آماده در گجرات: معاون CM نیتین پاتل

احمدآباد: نیتین پاتل ، معاون وزیر ، روز شنبه گفت ، دولت گجرات زیرساخت های زنجیره سرد را برای ذخیره و حمل واکسن COVID-19 همراه با سیستم واکسیناسیون و لیست ذینفعان اولویت قرار داده است.

پاتل ، كه مسئولیت نمونه كارهای بهداشتی را بر عهده دارد ، هنگام صحبت با خبرنگاران در گاندیناگر ، گفت كه اولویت اول به كاركنان مراقبت های بهداشتی داده خواهد شد.

وی گفت: “ما تمام زیرساخت های زنجیره سرد را برای ذخیره سازی و حمل و نقل واكسن ها ، تیم های واكسین ساز و لیست ذینفعان اولویت ایجاد كرده ایم.”

پاتل گفت ، حدود 47796 مرکز واکسیناسیون در ایالت شناسایی واکسن شناسایی شده است و 15534 تیم برای این کار مستقر می شوند.

افرادی که قرار است واکسینه شوند از طریق پیام کوتاه در مورد تاریخ ، زمان و مکان به آنها اطلاع داده می شود.

وی گفت که یک کمیته سطح بالا به سرپرستی دبیر ارشد آنیل موکیم و متشکل از دبیران بخشهای مختلف تشکیل شده است و موکیم در حال هماهنگی با مقامات بهداشتی برای اطمینان از واکسیناسیون در سطح روستا است.

وی گفت که شش فروشگاه واکسن در سطح منطقه ، 412 در سطح منطقه و شرکت شهری و 2،189 نقطه زنجیره سرد برای انتقال واکسن به مناطق دور دست وجود دارد ، و افزود که ممیزی فنی سیستم انجام شده است.

وی گفت كه تسهیلات برودتی دائمی در 2،189 PHC و CHC موجود است

وی گفت كه دولت اتحادیه 150 مورد از 169 یخچال یخ زده را تهیه كرده است و همچنین دولت 30 یخچال فریزر عمیق ترتیب خواهد داد.

“دولت همچنین لیستهایی از ذینفعان را طبق اولویتهای تصمیم گرفته شده توسط دولت مركزی تهیه كرده است. حدود 3.9 كارگر مراقبت های بهداشتی از جمله 2. پزشك 71 لاك دولتی ، پرستار ، كارشناسان آزمایشگاهی و كلاس 3 و 4 كارمند و همچنین پزشك 1.25 لك ، پرستاران ، تکنسین های آزمایشگاهی و کارمندان بیمارستان های خصوصی که مشغول انجام وظیفه COVID هستند ، اولویت اول خواهند بود. ”

وی گفت ، پلیس ، نگهبانان خانه و سایر افرادی که به طور غیرمستقیم درگیر مقابله با بیماری همه گیر هستند ، در اولویت دوم قرار خواهند گرفت.

وی گفت: “ما اسامی و آدرس ذینفعان اولویت اول و دوم را جمع آوری كرده و تهیه لیست اولویت سوم افراد بالای 50 سال را آغاز كرده ایم. لیست افراد زیر 50 سال اما مبتلا به بیماری های جدی نیز در حال آماده سازی است.”

مدیر ماموریت ماموریت بهداشت ملی MA پاندیا به عنوان افسر Nodal منصوب شده است تا بر فعالیت واکسیناسیون نظارت کند. در سطح منطقه و شرکت ، مجموعه داران و کمیسرهای شهرداری به عنوان افسران گره منصوب شده اند.

معاون CM افزود: در سطح ایالتی ، پیشرفت برنامه توسط کمیته ای تحت نظر دبیر ارشد بررسی می شود و گروه ویژه ای تحت ریاست وزیر بهداشت تشکیل شده است.