هیمانتا بیسوا سارما: طرح “Orunodoi” در 29 منطقه روز سه شنبه راه اندازی می شود:

هیمانتا بیسوا سارما ، وزیر دارایی ، روز دوشنبه گفت ، طرح جاه طلبانه دولت “آسام” ، “Orunodoi” ، به دنبال بهره مندی از زنان سرپرست خانوار و افراد با توانایی ویژه ، به طور رسمی در 29 منطقه از سه شنبه آغاز خواهد شد.

دولت ایالت در حال حاضر 18/20 ذی نفع لهستانی را در 29 منطقه انتخاب کرده است اما انتظار می رود که این میزان 22 لک شود زیرا مناطق تحت مناطق منطقه ای بودولند به دلیل کد مدل برای شورای سرزمینی آینده بودو (BTC) در نظر گرفته نشده است. ) نظرسنجی ها ، وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی در اینجا گفت.

وی گفت که از 18/20 ذی نفع ذی نفعان ، مشخص شده است که حساب های بانکی 17.06 ذی نفعان فعال است در حالی که روند اعتبارسنجی حساب های باقیمانده آغاز شده است.

سارما گفت ، از ویژگیهای بارز این طرح اطمینان از انتقال به موقع یارانه 830 روپیه در ماه مستقیماً به حساب سرپرست زن معرفی شده خانوار است.

وی گفت: “اولین نمونه در نوع خود ، دولت ایالت برنامه گسترده انتقال پول را ارائه داده است كه بسیار به ابتكار درآمد پایه جهانی نخست وزیر نارندرا مودی نزدیك است”.

وی گفت ، همانطور که در بودجه ایالتی 21-2020 اعلام شده است ، این طرح در سراسر ایالت اجرا خواهد شد و مبلغ پیش بینی شده 200 کرور روپیه و سالانه 2400 کرور روپیه است.

وزیر ادعا کرد که این اولین نوع از این نوع در کشور است زیرا هیچ ایالت دیگری پوشش زیادی از طرح انتقال سود مستقیم (DBT) و یا مطابق با میزان انتقال وجه نقد انجام شده ندارد.

“این یک تغییر پارادایمی در رویکرد برنامه کاهش فقر است ، جایی که دولت تصمیم نمی گیرد که چگونه پول برای فقرا هزینه شود ، اما در صورت انتقال قابل توجه پول به خانوارهای فقیر ، آنها را قادر می سازد تا تصمیم آگاهانه برای صرف پول برای بهداشت را بگیرند. و تغذیه “، او گفت.

دولت در حین طراحی این برنامه ، نیاز اساسی بهداشت و تغذیه یک خانوار را بخاطر داشته است و داشتن حق 830 روپیه در هر ماه ، یک خانواده را برای خرید داروهایی به ارزش 400 روپیه در ماه ، 50 درصد یارانه چهار پالس کیلویی حمایت می کند. وزیر گفت: به ارزش 200 روپیه ، 80 روپیه برای شکر و سبزیجات و میوه های ضروری به ارزش 150 روپیه.

وی گفت: “این بزرگترین برنامه دولت ایالتی برای توانمندسازی زنان است زیرا آنها ذینفع مستقیم خواهند بود و در صندلی رانندگی خواهند بود”.

سارما گفت ، بیوه ، زنان مجرد یا مطلقه و معلولین جسمی معمولاً در بسیاری از خانوارها به عنوان یک بار در نظر گرفته می شوند اما این اطمینان حاصل می کند که “آنها تعهدی نیستند بلکه یک دارایی هستند و موقعیت آنها در خانواده بهبود می یابد”.

علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده است که اگر کنترل در اختیار زن یک خانوار باشد ، از مزایای مالی ارائه شده توسط دولتها بهتر برای اهداف مورد نظر استفاده می شود.

زن سرپرست خانوار که افتتاح حساب بانکی را از دست داده است باید به نزدیکترین تسهیلات بانکی ، یعنی یک بانک یا خبرنگار بانکی نزدیک شود تا حساب بانکی خود را تحت Jan Dhan Yojana باز کند.

روند درخواست طرح Orunodoi از سپتامبر سال جاری آغاز شد و اولویت با خانوارهایی است که دارای بیوه ، زنان مجرد و افراد دارای توانایی خاص هستند.

خانوارهایی که دارای چهار چرخ ، تراکتور ، تلویزیون ، یخچال هستند ، اما تحت این طرح واجد شرایط نیستند.

بعلاوه ، این یک طرح مداوم است ، خانوارهای واجد شرایطی که نمی توانند در این مرحله قرار بگیرند در سالهای بعدی طرح در نظر گرفته می شوند در حالی که افرادی که واجد شرایط نیستند اما به اشتباه ثبت نام کرده اند باید داوطلبانه به مقامات مراجعه کنند تا نام آنها حذف شود.

یک آرم ‘Orunodoi’ نیز در خارج از خانه هر ذینفع چسبانده می شود.

انتقال مبلغ به حساب ذینفع مستقیماً از طریق خزانه دولت از طریق سیستم eKuber بانک ذخیره هند انجام می شود.

انتقال نهایی سود تقریباً به سه روز زمان نیاز دارد و سود در این بازه زمانی در حساب های بانکی واریز می شود.

علاوه بر این ، پرداخت به ذینفعان مناطق مختلف باید طی چهار روز متغیر باشد.