هیئت وزارت آموزش و پرورش دریافته است که ارائه 16 وعده غذایی ظهر به ارزش بیش از 100 کرور روپیه توسط دولت بنگال غربی بیش از حد گزارش شده است.

هیئت منصوب شده توسط وزارت آموزش دریافته است که سرو حدود 16 کرور وعده غذایی ظهر به ارزش بیش از 100 کرور روپیه توسط اداره محلی بنگال غربی از آوریل تا سپتامبر سال گذشته بیش از حد گزارش شده است. وزارت آموزش (MOE) در ماه ژانویه «مأموریت بررسی مشترک» (JRM) را برای بررسی اجرای طرح تحت حمایت مرکزی PM POSHAN در بنگال غربی پس از شکایت از بی نظمی تشکیل داد.

این هیئت به “تفاوت های جدی در اطلاعات ارائه شده در مورد تعداد وعده های غذایی ارائه شده در سطوح مختلف” اشاره کرد.

“بر اساس اولین و دومین گزارش سه ماهه پیشرفت (QPRs) ارائه شده توسط دولت ایالتی به دولت هند، حدود 140.25 کرور وعده غذایی تحت طرح PM Poshan طی آوریل تا سپتامبر 2022 ارائه شده است. با این حال، طبق QPRs ارائه شده توسط مناطق به ایالت، تعداد وعده های غذایی ارائه شده حدود 124.22 کرور بود.

در این گزارش آمده است: “بنابراین، بیش از 16 کرور وعده غذایی گزارش شده است که یک مسئله جدی است. هزینه مواد مربوطه 100 کرور روپیه است.”

این هیئت همچنین انحراف بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح برای پرداخت غرامت به قربانیان آتش سوزی، تخصیص اشتباه غلات غذایی، پخت برنج، دال و سبزیجات تا 70 درصد کمتر از “مقدارهای تعیین شده” و استفاده از بسته های چاشنی تاریخ مصرف گذشته را زیر سوال برد. .

ماموریت بازبینی مشترک، که متشکل از کارشناسان تغذیه و افسران مرکز و دولت ایالتی بود، اجرای این طرح را که قبلاً به عنوان طرح وعده غذایی ظهر شناخته می‌شد، در سطوح ایالتی، ناحیه و مدرسه برای مدت زمان مشخصی بر اساس تعریف شده بررسی کرد. مولفه های.

در این بیانیه آمده است: “ایالت قبلا ادعا می کرد که بیش از 95 درصد کودکان به طور متوسط ​​از وعده های غذایی ظهر استفاده می کردند. با این حال، در تمام مدارس بازدید شده، تعداد کودکانی که از این وعده های غذایی در طول دوره استفاده می کردند بین 60 تا 85 درصد بود.” . این تیم همچنین جریان وجوه از ایالت به مدارس یا آژانس‌های مجری، پوشش طرح، ساختار مدیریتی در سطوح ایالتی، منطقه‌ای، بلوک‌ها، مکانیسم تحویل غلات غذا از ایالت به مدارس، ساخت فروشگاه‌های آشپزخانه، خرید یا تدارکات را بررسی کرد. جایگزینی دستگاه های آشپزخانه، از جمله.

در 3 آوریل، براتیا باسو، وزیر آموزش بنگال در توییتی نوشت که JRM که در ماه فوریه از مدارس “در طول و عرض” ایالت بازدید کرد، گزارش خود را حتی بدون اطلاع مدیر پروژه از ایالت ارائه کرده است.

“آنها گزارش خود را حتی بدون اطلاع مدیر پروژه (PD)، CMDM، که نماینده ایالت در تیم بود، ارائه کرده اند، چه رسد به گرفتن امضای او در گزارش… این نمونه دیگری از نقض آشکار مرکز است. روابطی را که دولت مرکزی به طور مرتب انجام می دهد، بیان کند.»