“هیئت می تواند بررسی کند که آیا زوج های همجنس می توانند حقوق قانونی داشته باشند یا خیر”

“هیئت می تواند بررسی کند که آیا زوج های همجنس می توانند حقوق قانونی داشته باشند یا خیر”

توشار مهتا، وکیل کل، روز چهارشنبه به دادگاه عالی اطلاع داد، مرکز مایل به تشکیل هیئتی به ریاست دبیر کابینه بود تا بررسی کند که آیا زوج های همجنس می توانند از حقوق قانونی خاصی برخوردار شوند یا خیر. با این حال، مهتا به یک دادگاه قانون اساسی به ریاست قاضی هند دی.ای چاندراچود گفت که این حقوق مانع از به رسمیت شناختن قانونی ازدواج‌های همجنس‌گرایان می‌شود.

مهتا گفت، این هیئت می تواند بررسی کند که آیا می توان کاری را از نظر اداری با در نظر گرفتن “نگرانی های واقعی انسانی” انجام داد. SG گفت: “این به هماهنگی وزارتخانه های مختلف نیاز دارد. کمیته ای به ریاست دبیر کابینه تشکیل خواهد شد و پیشنهادات ارائه شده توسط درخواست کنندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.”

در آخرین جلسه دادگاه از مرکز خواسته بود تا توضیح دهد که آیا مایل به اعطای مزایای رفاه اجتماعی و حقوق قانونی به زوج‌های همجنس بدون اعطای رسمیت قانونی به ازدواج همجنس‌گرایان است یا خیر.

قاضی اس راویندرا بات به درخواست کنندگان گفت: “فقط به این فکر کنید که اگر بحث ادامه یابد، چه چیزی به دست خواهید آورد… اکنون کمی سکوت وجود خواهد داشت و نبرد شما برای برابری همیشه باقی خواهد ماند… اما این پایان کار نخواهد بود. جاده… ما پیش داوری نمی کنیم.”

دادستان کل کشور ر ونکاتارامانی استدلال کرد که قانون ویژه ازدواج، که متقاضیان به دنبال اصلاح آن برای به رسمیت شناختن قانونی ازدواج همجنس‌گرایان بودند، “قانونی تبعیض آمیز نیست.” خود نهاد ازدواج را ایجاد نکند. بنابراین، این یک قانون تبعیض آمیز نیست.» AG ادعا کرد: «یک ماده پنهان را نمی توان بازیابی کرد، اگر هرگز در آنجا وجود نداشته باشد و به طور مشابه، در مورد رابطه همجنسی تحت قانون ویژه ازدواج وجود ندارد … باید بررسی شود. از این منشور.”

دادگاه به صراحت اعلام کرد که بدون توجه به آنچه دولت انجام داده است، در مورد دعاوی قانونی برای قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان تصمیم خواهد گرفت.

دکترین مفهومی مستلزم تغییرات قانونی است و کاملاً فراتر از حوزه ماست… بنابراین باید ببینیم دکترین مفهومی را چگونه چارچوب بندی می کنیم. بنابراین، ما می گوییم این موضوع را به عنوان یک مفهوم تصمیم گیری می کنیم، اما دولت یک گام جلوتر این است که زندگی مشترک زوج های همجنس را به رسمیت بشناسد که گام بزرگی خواهد بود. ساوراب کرپال، مدافع ارشد، در حضور یکی از دادخواهان گفت که توافق بین LGBTQIA این است که آنها می خواهند ازدواج کنند.