هیئت آمریکایی می گوید چین درگیری های گالوان را برنامه ریزی کرده است

(این داستان در اصل در ظاهر شد در 03 دسامبر 2020)

دهلی نو: کمیسیون عالی ایالات متحده در گزارش خود به کنگره متهم به چین به افزایش کارزار اجباری خود علیه همسایگان ، گفته است که دولت چین در ماه ژوئن “دره گالوان” را “برنامه ریزی” کرده است ، به طور بالقوه “احتمال مرگ و میر”.

در حالی که 20 سرباز هندی در درگیری های LAC در 15 ژوئن جان خود را از دست دادند ، چینی ها نیز متحمل تلفات شدند. کمیسیون بررسی اقتصادی و امنیتی ایالات متحده و چین (USCC) ، در گزارش خود ، همچنین اظهار داشت که پکن به جنگ اجباری “چند ساله” خود علیه همسایگان خود دامن زده است ، و تحریک اختلافات نظامی یا شبه نظامی با کشورهای ژاپن تا هند و بیشتر جنوب شرقی آسیا. بدن آمریكا گفت كه “برخی شواهد” وجود دارد كه نشان می دهد گالوان توسط چینی ها برنامه ریزی و اعدام شده است.

نمودار چین

‘وزیر چین هفته ها قبل از گالوان خواستار استفاده از زور شد’

در گزارش USCC آمده است ، به عنوان مثال ، چند هفته قبل از درگیری ، وزیر دفاع وی اظهارات خود را برای تشویق پكن به “استفاده از جنگ برای تقویت ثبات” اعلام كرد. در این گزارش آمده است: “اندکی پس از آنکه وزیر دفاع چین از پکن خواست تا از نیروی نظامی برای ایجاد ثبات در حاشیه خود استفاده کند ، درگیری شدید در مرز چین و هند در ماه ژوئن منجر به اولین تلفات جانی بین دو کشور از سال 1975 شد.”

“درست بیش از دو هفته قبل از حادثه ، سرمقاله ای در روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین هشدار داد که هند در صورت” درگیر شدن در رقابت ایالات متحده و چین “یک ضربه ویرانگر به روابط تجاری و اقتصادی خود با چین متحمل خواهد شد. تصاویر ماهواره ای تجمع زیادی از چینی ها در دره گالوان ، از جمله بالقوه 1000 سرباز PLA ، هفته قبل از درگیری را نشان می دهد. ” گفته می شود USCC وظیفه قانونی را برای نظارت ، تحقیق و ارائه گزارش سالیانه در مورد پیامدهای امنیت ملی روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه بین ایالات متحده و چین به كنگره آمریكا و ارائه توصیه هایی برای اقدامات قانونی و اداری دارد.

در این گزارش آمده است که پس از این درگیری ، پکن حاکمیت بر کل دره گالوان را در ادعای جدید و “تغییر قابل توجه در وضعیت موجود ارضی” اعلام کرد.