هند: India Inc برای پر کردن شکاف استعدادها به جانبازان دفاعی روی می آورد

هند: India Inc برای پر کردن شکاف استعدادها به جانبازان دفاعی روی می آورد

پس از 20 سال در ارتش هند – جایی که او در عملیات ضد شورش در امتداد خط کنترل جامو و کشمیر مستقر شد – سرهنگ راهول غنگاس (Retd) سال گذشته به عنوان مدیر عملیات ارشد با تیم نظارت رقیب به آمازون پیوست.

غنگاس که پیش از این به عنوان مهندس و عمدتاً در پشتیبانی از هلیکوپترهای چیتا و چتاک کار می کرد، گفت: «هر روز یک یادگیری جدید است.

با افزایش تمرکز هند بر تنوع افکار، پیشینه، رهبری و استعداد، شرکت هایی مانند آمازون، جی پی مورگان، KPMG و گلدمن ساکس به طور فزاینده ای به دنبال استخدام افراد کهنه کار مانند غنگاس هستند.

به گفته مدیران صنعت، مهارت‌هایی که برای افسران نیروهای مسلح ماهیت دوم هستند، مانند رهبری، کار تیمی، صداقت، مدیریت ریسک، مسئولیت‌پذیری و حل مشکلات، مانند مهارت‌های VUCA (بی ثباتی، عدم اطمینان، پیچیدگی و ابهام) مورد تقاضای شرکت‌ها هستند. .

لیجو توماس، مدیر، گفت: “کهنه سربازان، تجربه و استعدادهای متنوعی را به ارمغان می آورند که برای هر شرکتی افزوده می شود. جامعه بزرگی از کهنه سربازان در هند وجود دارد و برنامه نظامی آمازون در چند سال گذشته به طور قابل توجهی در حال رشد بوده است.” منابع انسانی، عملیات، آمازون.

سال گذشته، آمازون هند یک وب‌سایت اختصاصی استخر استعداد نظامی هندی راه‌اندازی کرد که فقط برای کهنه سربازان ارتش و پرسنل خدمات انتقالی ایجاد شده است. Amazon India Operations همچنین با دفتر مدیر کل اسکان مجدد، آژانس استقرار نیروی دریایی هند، آژانس استقرار نیروی هوایی هند و سازمان استقرار رفاه ارتش همکاری کرد تا از فرصت‌های کاری مستمر برای کهنه سربازان ارتش اطمینان حاصل کند.

دفتر ET

KPMG در هند اخیراً نیروهای سابق را از نیروهای مسلح در امور اداری و مشاوره تخصصی در لجستیک، مخابرات، پزشکی قانونی و مشاوره دولتی استخدام کرده است.” سونیت سینها، رئیس بخش مردم، عملکرد و فرهنگ KPMG در هند گفت، که منجر به ذهنیت‌های الهام‌بخش، وفاداری به شغل مورد نظر و تمرکز شدید بر انجام ماموریت می‌شود.

JPMorgan Chase India ابتکاراتی برای پرورش استعدادها در میان صداها برای کارمندانی که خدمت کرده اند (VETS) دارد. این شرکت کهنه سربازانی را از ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروهای شبه نظامی در نقش های مختلف در مراکز شرکتی خود در سراسر عملکردها از جمله عملیات، فناوری، مدیریت بازرگانی و دفتر اداری ارشد استخدام کرده است.

“کهنه سربازان ارزش زیادی به ارمغان می آورند. آنها باید برخی چیزها را بیاموزند و خود را با دنیای شرکت تطبیق دهند، اما اشتیاق آنها برای موفقیت، توانایی آنها در بداهه گویی و ارائه تحت فشار، و تمرکز آنها بر بلند کردن تیم هایشان در کنار آنها همیشه آنها را در وضعیت خوبی قرار می دهد. شاشانکا شارما، مدیر مالی، مراکز شرکت هند، جی پی مورگان چیس، گفت.

شرکت ها همچنین به طور فعال برای کمک به کهنه سربازان در انتقال به زندگی شرکتی کار می کنند.

گلدمن ساکس، که جانبازان را برای نقش‌های متوسط ​​در هند استخدام کرده است، دارای یک شبکه وابستگی متشکل از کارمندان کهنه‌کار و غیر کهنه‌کار است تا از انتقال و رشد آنها در محیط کار شرکتی حمایت کند.

علاوه بر یک گروه وابسته به نام Warriors@Amazon، آمازون یک برنامه سفیر نظامی دارد که برای نیازهای توسعه خاص کهنه سربازان تنظیم شده است.

JP Morgan Chase India آنها را از طریق یک برنامه ارتباطی و فرصت های شبکه ای درگیر می کند. علاوه بر تعیین یک دوست و یک مربی برای چنین استخدام‌کنندگان جدید، فرصت‌های آموزشی رسمی، توسعه مهارت‌های حین کار و جلساتی در مورد مهارت‌های نرم‌تر را فراهم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کهنه‌سربازان نظامی برای ایفای نقش بعدی در شرکت آماده هستند.