هند 5 سال گمرک ضد دامپینگ به واردات فلوروئلاستومرها از چین تحمیل می کند

هیئت مرکزی مالیات های غیرمستقیم و گمرک (CBIC) در اطلاعیه ای که روز جمعه صادر شد ، گفت: هند از 5 آبان ماه 5 سال واردات فلوروئلاستومرها از چین را بر ضد واردات تحمیل کرده است.

هیئت مدیره گفت که این تصمیم پس از درخواست اداره کل داروهای تجاری (DGTR) برای تمدید بیشتر حقوق ضد دامپینگ کالاهای منشا origin یا صادر شده از چین اتخاذ شده است ، زیرا احتمال ادامه دامپینگ و آسیب دیدگی وجود دارد به صنعت داخلی در صورت متوقف شدن حقوق ضد دامپینگ در این زمان.

CBIC در اطلاعیه خود گفت: “شواهد كافی وجود دارد كه نشان دهد توقف عوارض ضد دامپینگ در این مرحله منجر به ادامه دامپینگ و صدمه به صنعت داخلی خواهد شد.” دامنه کاری بین 1.04 تا 8.6 دلار در هر کیلوگرم است.

وی افزود: “عوارض ضد دامپینگ اعمال شده تحت این اعلان برای مدت پنج سال لازم الاجرا است (مگر اینکه قبلاً باطل شود ، جایگزین شود یا اصلاح شود) و با ارز هند پرداخت می شود.”

DGTR در ژانویه بررسی اینکه کالاهای وارداتی به صنعت داخلی آسیب می رساند آغاز کرده بود و ماه گذشته نتیجه گیری کرد.

هند برای اولین بار این وظیفه را در ژانویه 2019 وضع کرده بود که در جولای سال جاری تا 27 اکتبر تمدید شد و سپس به 27 نوامبر تمدید شد.

در اصطلاح تجارت بین الملل ، دامپینگ هنگامی اتفاق می افتد که یک کشور یا یک شرکت کالایی را با قیمتی کمتر از قیمت آن محصول در بازار داخلی خود صادر کند.

دامپینگ بر قیمت محصولات در کشور وارد کننده تأثیر می گذارد و بر حاشیه و سود بنگاه های تولیدی تأثیر منفی می گذارد.

طبق هنجارهای تجارت جهانی ، یک کشور مجاز است تعرفه هایی را برای این محصولات دامپینگ وضع کند تا زمینه مساوی را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کند.

این وظیفه تنها پس از بررسی دقیق توسط یک نهاد شبه قضایی ، مانند DGTR ، در هند وضع می شود.

اعمال مالیات ضد دامپینگ تحت رژیم سازمان تجارت جهانی (WTO) مجاز است. هند و ویتنام اعضای سازمان مستقر در ژنو هستند که با هنجارهای تجارت جهانی سروکار دارد.

این وظیفه با هدف اطمینان از شیوه های تجارت عادلانه و ایجاد زمینه ای برابر برای تولیدکنندگان داخلی در مقابل تولیدکنندگان و صادر کنندگان خارجی است.