هند و لوکزامبورگ 3 پیمان را امضا کردند تا روابط سرمایه گذاری را در اجلاس دوشیزه خود طی دو دهه پیش ببرند

دهلی نو: نارندرا مودی نخست وزیر روز پنجشنبه تأکید کرد که اعتقاد به دموکراسی ، حاکمیت قانون و آزادی نقطه قوت همکاری بین هند و لوکزامبورگ است زیرا دو طرف در اولین اجلاس دو جانبه خود طی دو دهه سه پیمان را امضا کردند تا تجارت خود را ادامه دهند. و مشارکت سرمایه گذاری.

دو نخست وزیر در این اجلاس در مورد تقویت روابط هند و لوکزامبورگ در جهان پس از COVID ، به ویژه در زمینه های فناوری مالی ، تأمین منابع مالی سبز ، برنامه های فضایی ، نوآوری های دیجیتال و شرکت های نوپا تبادل نظر کردند.

سه توافق نامه امضا شده در اجلاس تفاهم نامه بین بورس بین المللی هند (هند INX) و بورس اوراق بهادار لوکزامبورگ (فراهم می کند برای همکاری در صنعت خدمات مالی ، حفظ بازارهای منظم در اوراق بهادار مربوطه ، ESG (محیط زیست ، اجتماعی و حاکمیت) و مالی سبز در بازار محلی.)؛ تفاهم نامه بین بانک دولتی هند و بورس اوراق بهادار لوکزامبورگ (فراهم می کند برای همکاری در خدمات مالی ، نگهداری صنعت از بازارهای منظم در کشور مربوط به اوراق بهادار ، ESG (محیط زیست ، اجتماعی و حاکمیت) و امور مالی سبز در بازار محلی) ؛ و تفاهم نامه بین Invest India و Luxinnovation (این همکاری تجاری متقابل بین شرکت های هندی و لوکزامبورگی را پشتیبانی و توسعه می دهد ، از جمله ارتقا and و تسهیل سرمایه گذاری مستقیم خارجی به دلیل ورود یا پیشنهاد سرمایه گذاران هندی و لوکزامبورگ).

طرفین توافق نامه ای را بین مقامات نظارتی “کمیسیون نظارت بر نظارت بر امور مالی” (CSSF) و هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) پیشنهاد کرده اند تا همکاری های دو جانبه در بخش مالی را تعمیق بخشد.

مودی در اجلاس هند و لوکزامبورگ که تقریباً برگزار شد ، گفت: “مشارکت هند و لوکزامبورگ در میان بیماری همه گیر COVID-19 می تواند برای بهبود هر دو کشور مفید باشد. اعتقاد دوجانبه ما به دموکراسی ، حاکمیت قانون و آزادی رابطه ما را تقویت می کند. و مشارکت

نخست وزیر لوکزامبورگ ، خاویر بتل پس از استقبال از دستان بسته ، از مودی به عنوان “سلام بر دوست من” استقبال کرد. “من به نمایندگی از 130 کرور هندی ، به افرادی که در اثر COVID-19 در لوکزامبورگ درگذشتند تسلیت می گویم. من همچنین به نخست وزیر برای برخورد موثر با ویروس کرونا تبریک می گویم ،” افزود: “امسال اجلاس بسیار مهم است. ما در سکوهای مختلف ملاقات کرده ایم اما این نخستین اجلاس مستقل از دو دهه گذشته است. ”

وی همچنین از تصمیم لوکزامبورگ برای پیوستن به اتحاد بین المللی خورشیدی استقبال کرد و از همتای لوکزامبورگی ، خاویر بتل خواست که به ائتلاف زیرساخت های مقاوم در برابر بلایا بپیوندد.

نخست وزیر پیشنهاد کرد که هند و لوکزامبورگ پتانسیل بسیار زیادی برای افزایش مشارکت تجاری دارند. “ما در زمینه فولاد ، فناوری مالی ، حوزه دیجیتال همکاری خوبی داریم اما این امکان وجود دارد که آن را پیش ببریم. خوشحالم که آژانس فضایی ما اخیراً چهار ماهواره لوکزامبورگ را پرتاب کرده است. ما از تصمیم لوکزامبورگ برای پیوستن استقبال می کنیم اتحاد بین المللی خورشیدی. ما از شما برای پیوستن به ائتلاف زیرساخت های مقاوم در برابر بلایا استقبال می کنیم. ”

دو نخست وزیر همچنین همکاری طولانی مدت هند و لوکزامبورگ در بخش فولاد را مورد توجه قرار دادند و رهبران از مشاغل ، از جمله SME ها و شرکت های نوپا خواستار فرصت های بیشتر برای گسترش روابط اقتصادی شدند. آنها همچنین خاطر نشان كردند كه شركتهای لوكزامبورگ علاقه مندی فزاینده ای به ابتكارهای مختلف هند در رابطه با محیط زیست ، انرژی پاك و فن آوری های پایدار ، از جمله مأموریت پاك گنگا دارند.

بتل تأکید کرد که لوکزامبورگ ، به عنوان یک مرکز مالی بین المللی پیشرو در اروپا ، می تواند به عنوان پلی مهم برای کمک به ارتباط صنعت خدمات مالی هند با بازارهای بین المللی و دستیابی به سرمایه گذاران اروپایی و جهانی عمل کند.

این دو رهبر توافق کردند که چالش زنجیره های تأمین جهانی اثبات کننده آینده ، اطمینان از تعامل متقابل و وابستگی متقابل و انعطاف پذیری بیشتر خواهد بود ، که به ویژه نیاز به یک هماهنگی بیشتر بین همه ذینفعان درگیر در زنجیره ارزش دارد.

این دو رهبر عزم خود را برای ترویج چند جانبه گرایی موثر و اصلاح شده و یک دستور چند جانبه مبتنی بر قوانین با هسته سازمان ملل (سازمان ملل) و سازمان تجارت جهانی (WTO) ابراز داشتند.