هند وظیفه ضد دامپینگ پارچه سیم بند لاستیک نایلون را لغو می کند

هیئت مدیره مالیات های غیرمستقیم و گمرک (CBIC) در اطلاعیه ای اعلام کرد هند روز پنجشنبه حقوق ضد دامپینگ پارچه طناب نایلون تایر وارد شده از چین را لغو کرد.

این عوارض برای اولین بار در ژوئن 2015 برای این نوع واردات وضع شد. اداره کل درمان های تجاری (DGTR) در ماه اکتبر توصیه کرده بود که عوارض 520 تا 1100 دلار در هر MT برای این محصول را به مدت 5 سال تمدید کند ، به این دلیل که احتمال دامپینگ وجود دارد. اگر در این زمان متوقف شود ، صنعت محلی ادامه خواهد یافت و صدمه خواهد دید.

CBIC دلیلی برای قطع وظیفه ارائه نکرده است. از پارچه طناب لاستیک نایلون در لاستیک استفاده می شود تا به آنها قدرت و انعطاف پذیری دهد.

در اصطلاح تجارت بین الملل ، دامپینگ هنگامی اتفاق می افتد که یک کشور یا یک شرکت کالایی را با قیمتی کمتر از قیمت آن محصول در بازار داخلی خود صادر کند.

دامپینگ بر قیمت محصولات در کشور وارد کننده تأثیر می گذارد و بر حاشیه و سود بنگاه های تولیدی تأثیر منفی می گذارد.

طبق هنجارهای تجارت جهانی ، به کشوری اجازه داده می شود که تعرفه هایی را برای اینگونه محصولات دامپینگ وضع کند تا زمینه سازگار با تولیدکنندگان داخلی فراهم شود.

این وظیفه تنها پس از تحقیق دقیق توسط یک نهاد شبه قضایی ، مانند DGTR ، در هند وضع می شود.

اعمال مالیات ضد دامپینگ تحت رژیم سازمان تجارت جهانی (WTO) مجاز است. هند و ویتنام اعضای سازمان مستقر در ژنو هستند که با هنجارهای تجارت جهانی سروکار دارد.

این وظیفه با هدف اطمینان از شیوه های تجارت عادلانه و ایجاد زمینه ای برابر برای تولیدکنندگان داخلی در مقابل تولیدکنندگان و صادر کنندگان خارجی است.