هند: هند چارچوب سیاستی قوی با تغییرات گذشته نگر ارائه خواهد کرد: پیوش گویال

پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت، گفت که هند چارچوب سیاستی قوی و آینده‌نگر را با تغییرات گذشته‌نگر ارائه خواهد کرد و خواستار تعیین اهداف بلند در مشارکت هند و ایتالیا با استناد به پتانسیل جدید با توجه به مشارکت استراتژیک اخیر شد.

وزارت بازرگانی و صنعت روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «وزیر همچنین اشاره کرد که هند چارچوب سیاستی بسیار قوی و آینده‌نگر با تغییرات گذشته‌نگر ارائه خواهد کرد».

در جلسه CEOs Business Interactive که توسط کنفدراسیون صنایع هند (CII) برگزار شد، وی همچنین گفت که حدود 700 شرکت ایتالیایی در هند فعالیت می کنند و این مناسب ترین زمان برای حضور در هند است.

گویال گفت: هند در دو سال گذشته شاهد رشد 55 درصدی در صادرات کلی بوده است.

تجارت دوجانبه هند و ایتالیا در سال 2021-2022 بیش از 13 میلیارد دلار بود. طی آوریل تا ژانویه 2022-2023، صادرات هند به ایتالیا 7.15 میلیارد دلار و واردات 4.6 میلیارد دلار بوده است.

طبق این بیانیه، تجارت ایتالیایی توسط غول هایی مانند Sparkle، Elttronica، Piaggio، Lamborghini و ITA و غیره نمایندگی می شود.

این وزارتخانه گفت: «آنها همچنین اشاره کردند که شرکت‌های ایتالیایی در حال بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مختلف در هند هستند.» گویال که از ایتالیا بازدید می‌کند، همچنین با آدولفو اورسو، وزیر شرکت‌ها و ساخت ایتالیا ملاقات کرد و در مورد طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو کرد.

این وزارتخانه گفت: “هر دو وزیر مکمل ها و هم افزایی بین ابتکارات Make in India و Made in Italy را تایید کردند و جوامع تجاری هند و ایتالیا را تشویق کردند تا در بازار یکدیگر سرمایه گذاری کنند و تبادل فناوری و نوآوری داشته باشند.”

گویال برای افزایش سرمایه‌گذاری ایتالیایی در راهروهای باری اختصاصی، بنادر، فرودگاه‌ها و خطوط راه‌آهن سریع‌السیر تلاش کرد.

هر دو طرف بر لزوم ترویج سرمایه گذاری در تحرک پایدار تاکید کردند.